پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بخشی از اتصالات رمپ سی و سه پل اصفهان فرو ریخت

یادمان

بخشی از اتصالات رمپ سی و سه پل اصفهان فرو ریخت

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ روز گذشته بخشی از اتصالات رمپ پل تاریخی سی و سه پل فرو ریخت. این درحالی‌ است كه یك سال قبل حفاری تونل مترو اصفهان به بخش دیگری از پل اصابت كرده بود که احتمال ریزش آن وجود داشت. گفته می‌شود حفاری تونل از یک‌هفته قبل دوباره در نزدیکی رمپ سی و سه پل آغاز شده بود.

به گزارش خبرنگار CHN ساعت 7:30 شب گذشته (دوم اسفند) بخشی از اتصالات رمپ سی و سه پل اصفهان فرو ریخت. گفته می‌شود این ریزش به دلیل اقدام دوباره مترو برای حفاری تونل رخ داده است. این در حالی است كه مسوولان شهرداری پس از فروریزی این بخش از رمپ سی و سه پل در محل حاضر شدند و این موضوع را تكذیب کردند.

به گفته مسوولان شهرداری هرگونه ارتباط ریزش رمپ سی و سه پل با حفاری مترو اصفهان تكذیب می‌شود ولی به گفته یك منبع آگاه از یك هفته گذشته دستگاه TBM مترو اصفهان حفاری را آغاز و 10 رینگ حفاری كرده است. گفته می‌شود هر رینگ یك و نیم متر است و 70 تا 100 متر خاكبرداری می‌شود.

از سوی دیگر در حالی که گفته می‌شود بخشی از اتصالات رمپ آسیب دیده است، مسئولان شهرداری معتقدند هیچ آسیبی به پل وارد نشده‌است.

معتمدی، رئیس حراست شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد لوله‌های فاضلاب ترکیده است؛ درصورتی که هیچ مسوولی از سازمان آب و فاضلاب درمحل حضور نداشت و تمامی افراد و ماشین‌های موجود و حاضر در محل متعلق به شهرداری و سازمان قطارشهری بود.

از سوی دیگر درسطح زمین کف‌هایی همراه با گل و لای مشاهده می‌شد که از حفره ایجاد شده بیرون زده و قسمتی از سطح خیابان را فراگرفته بود. منابع آگاه در مترو اصفهان در گفتگوی تلفنی اعلام کرد این کف‌ها احتمالا آب صابون‌هایی هستند که به منظور حفاری TBM و جلوگیری از حرارت دستگاه هنگام حفاری استفاده می‌شود. این درحالی است که هیچ یک از مسئولان مترو این ادعا را قبول ندارند و آن را تکذیب می‌کنند.

گفته می‌شود از زمان ریزش رمپ پلیس در محل حضور داشته و بخش جنوبی پل بسته شده است. همچنین معاون میراث فرهنگی اصفهان هم در محل حضور داشته است.

پس از فروریزی بخشی از رمپ سی و سه پل، یک تانکر سیمان اقدام به پر کردن حفره به وجود آمده کرد که کافی نبود و همچنان بخشی از حفره باز ماند.


گزارش از علیرضا روحانی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه