پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ارایه آخرین دستاوردهای پژوهشی در نشست‌های تخصصی ایران‌شناسی

یادمان

ارایه آخرین دستاوردهای پژوهشی در نشست‌های تخصصی ایران‌شناسی

امید شیوا افزود:قرار است نشست‌های تخصصی به صورت متوالی برگزار شود و با دعوت از کارشناسان و متخصصان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آخرین دستاوردهای پژوهشی در ایران عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد:انسان ایرانی که در این خاک متولد و رشد کرده و در حال حاضر در نقاط مختلف زندگی می‌کند با فرهنگ زاییده شده است واژه‌ای که بسیاری از دانشمندان،انسان‌شناسان و موخان گفته‌اند ریشه آن را در ملل شرق و دشت ایران باید جستجو کرد.

این مقام مسؤول افزود:تمام جوامع بشری از جوامع ابتدایی تا پیشرفته دارای فرهنگ هستند،هر چند فرهنگ صنعتی است جهانی اما در عین حال اکتسابی می‌باشد و آحاد مردم آن را انتخاب کرده و به عنوان یک باور و اعتقاد آن را می‌پذیرند.

شیوا تصریح کرد: فرهنگ بزرگترین نیاز جامعه بشری است و عامل اصلی پویایی، نشاط و تداوم حیات جوامع به شمار می‌رود،امروزه مباحث فرهنگی به عنوان مهمترین عامل در توسعه اقتصادی،اجتماعی،سیاسی،انسانی و اخلاقی کشور در کانون توجه صاحبنظران ،اندیشمندان و نخبگان قرار گرفته است.

مدیر گروه علمی آموزشی در مرکز امور دورکاری سازمان اظهار داشت:فرهنگ روح همبستگی و تداوم حیات معنوی و وجدان عمومی یک ملت،قوم و سرزمین است.

وی در ادامه به ارائه مباحثی پیرامون اقوام ایرانی پرداخت و گفت:گروه انسانی که در طول تاریخ در یک اقلیم مشخص سکونت کرده و طی قرون متمادی با ویژ‌گی‌های جغرافیایی و تاریخی آن اقلیم سازگار شدند اقوام آن اقلیم محسوب می‌شوند.

شیوا افزود:اقوام در طی قرون متمادی وارد یک سرزمین می‌شوند و شامل نژادهای مختلفی مانند لولوبی،گوتی‌ها،آریایی‌ها،ترک‌ها و .... هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه