جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ۵ اثر تاریخی تفرش در خطر تخریب صد درصد قرار دارد

یادمان

۵ اثر تاریخی تفرش در خطر تخریب صد درصد قرار دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش گفت: پنج اثر تاریخی ثبت شده تفرش در وضعیت نامناسبی قرار دارند و در صورت عدم رسیدگی در آینده نزدیک به طور کامل تخریب می‌شوند.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | KITH 1996 air streak max Low Release Date , BabylinoShops , nike jordan retro 2 black

علی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این پنج بنا شامل برج تاریخی وثوق، حمام تاریخی فم و سه منزل تاریخی عباسقلی میرپنج، میرشکرایی و منزل تاریخی منسوب به حکیم و شاعر نظامی است که در صورت عدم ترمیم و بهسازی به طور کامل تخریب خواهند شد.

وی افزود: علاوه بر این پنج بنای تاریخی که در معرض نابودی هستند پنج بنای تاریخی ثبت ملی شده دیگر این شهرستان شامل مسجد شش ناو، بازار آهنگران، امامزاده محمد، امامزاده قاسم و امامزاده ابوالعلا نیز به بازسازی مرمت نیاز دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش با بیان اینکه تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار بسیاری از مشکلات آثار تاریخی در معرض تخریب تفرش را رفع می کند گفت: علیرغم در حال تخریب بودن این بناها در سال جاری اعتباری برای ترمیم و بازسازی آنها در نظر گرفته نشده است.

حیدری همچنین از ثبت سه بنای تاریخی دیگر این شهرستان در فهرست آثار تاریخی ملی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ هزار گردشگر و مسافر از آثار تاریخی شهرستان تفرش بازدید کرده اند.

گفتنی است قدمت تفرش در استان مرکزی به دوران پیش از اسلام بازمی گردد و این شهرستان در حال حاضر بیش از ۵۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده دارد.

سنگ نگاره‌های یازیلی چای، قلعه توس، تکیه زاغرم تفرش(دوره قاجار)، قلعه مراد سلطان متعلق به دوره زندیه در بازرجان، آب انبار بلور (دوره قاجار)، کاروانسرای خانک، غسالخانه نقوسان، خانه و محل تولد دکتر محمود حسابی و قلعه باغکه (دوره قاجار) از دیگر بناهای تاریخی و دیدنی شهرستان تفرش هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید