جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی افتتاح دفتر همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و اقلیم کردستان عراق

رویدادهای فرهنگی

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و اقلیم کردستان عراق

دفتر همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و اقلیم کردستان عراق، با حضور «ناظم دباغ» نماینده اقلیم کردستان عراق و نخستین هیئت بلندپایه علمی و فرهنگی اعزامی به همراه جمعی از مدیران پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی در آن پژوهشکده افتتاح شد.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong unintelligible rose gold

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی، در مراسم افتتاحیه، ناظم دباغ در سخنانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی کردستان عراق با ایران گفت: «همکاری دو جانبه در حوزه‌های علمی و فرهنگی امری ضروری است که افتتاح این دفتر می‌تواند آغازی برای این همکاری‌ها و توسعه آن باشد».
دباغ همچنین از نمایندگان پژوهشکده  فرهنگ و هنر و معماری برای سفر به اقلیم کردستان دعوت کرد.

«شیرزاد احمد نجار» مشاور آموزش عالی نخست وزیر اقلیم و «صاحب قهرمان عیسی» استاد دانشگاه و وزیر پیشین دولت عراق، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، افتتاح دفتر همکاری‌های مشترک را گام مؤثر و مهمی در راستای تعمیق روابط علمی، فرهنگی و تحقیقاتی ارزیابی کردند.

عسکری قائم مقام پژوهشکده، در این مراسم ضمن اشاره به اشتراک‌های فرهنگی دو طرف گفت: «جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف دارای دستاوردهای علمی و پژوهشی فراوانی است که استفاده و انتقال این تجربه‌ها می‌تواند گام موثری در رونق و شکوفایی اقلیم کردستان عراق باشد».

در ادامه مراسم «افشین داورپناه» مدیر گروه پژوهش هنر، انتقال تجربه‌های برگزاری جشنواره‌های هنری در دو سطح  ملی و بین‌المللی به اقلیم کردستان را از دیگر اهداف این دفتر برشمرد و گفت: «برای شروع کار انجام پژوهش‌های تاریخی و هنری در دو حوزه موسیقی و سینما می‌تواند در اولویت قرار گیرد».

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید