سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر محققان پزشکی هسته‌یی ایران به روش درمان «نوروبلاستوما» دست یافتند

خبر

محققان پزشکی هسته‌یی ایران به روش درمان «نوروبلاستوما» دست یافتند

محققان پزشکی هسته‌یی ایران به روش درمان نوروبلاستوما از شایع‌ترین سرطان‌های کودکان دست یافتند.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | JORDAN BRAND

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوروبلاستوما توموری با منشا سلولهای عصبی است که به طور معمول در غده آدرنال و گانگلیون‌های رشته سمپاتیک دیده می شود. این تومور شایعترین تومور بدخیم دوران شیر خوارگی و چهارمین تومور در دوره کودکی است.

دکتر داوود بیگی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌یی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب در نشست خبری دهمین کنگره بین‌المللی آسیا اقیانوسیه پزشکی هسته‌یی و بیولوژی خاطرنشان کرد: نوروبلاستوما، 10 درصد موارد سرطان‌های کودکان را تشکیل داده و عامل یک پانزدهم موارد مرگ کودکان است. 75 درصد موارد بروز این بیماری در سنین زیر چهار سال و 50 درصد موارد زیر دو سال است لذا در صورت درمان به موقع بیماری، فرد می‌تواند سالیان سال زندگی کند.

وی با بیان این که این بیماری در مراحل پیشرفته می‌تواند منجر به مرگ شود، اظهار داشت: محققان مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌یی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز خون و انکولوژی و سلول‌های بنیادی بیمارستان شریعتی با همکاری محققان سازمان انرژی اتمی به عنوان دومین کشور پس از آمریکا به روش جدیدی برای درمان نوروبلاستوما دست یافته‌اند. این روش تلفیقی از کاربرد رادیو داروها، شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان است.

مسوول انتشارات و تبلیغات کنگره بین‌‌المللی آسیا، اقیانوسیه پزشکی هسته‌یی و بیولوژی در ادامه خاطرنشان کرد: نتایج این طرح در کنگره بین‌المللی آسیا اقیانوسیه پزشکی هسته‌‌یی و بیولوژی که 27 تا 31 اردیبهشت ماه در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنگره بین‌المللی آسیا اقیانوسیه پزشکی هسته‌یی و بیولوژی هر چهار سال یک بار در یکی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود که محققان کشورمان در رقابتی فشرده با استرالیا و امارات موفق به کسب میزبانی دهمین دوره این کنگره بزرگ بین‌المللی شدند.

بیگی تصریح کرد: حدود 80 متخصص برجسته پزشکی هسته‌یی از 30 کشور خارجی در این کنگره که یکی از معتبرترین همایش‌های پزشکی هسته‌یی در سطح جهان است شرکت خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه