پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران به مدت یک هفته تعطیل می شود

خبر

موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران به مدت یک هفته تعطیل می شود

موزه کتابخانه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به دلیل انجام عملیات بهسازی و تعمیر پارکت ها، از 9 تیر ماه به مدت یک هفته تعطیل می شود.

nike-dunk-low-coast-uncl | Giftofvision - Luxury, Premium & Contemporary Shopping

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران جهت انجام عملیات بهسازی به مدت یک هفته از تاریخ 9 تا 16 تیر ماه تعطیل خواهد بود.

در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران که در سال 1355 احداث شده است حدود 23 هزار جلد کتاب عمدتا به زبان‌های فارسی و فرانسه و در زمینه‌های ادبیات، تاریخ و هنر وجود دارد و نسخ خطی نفیس کتب و قرآن از جمله آثار شاخص موجود در این کتابخانه است. قدیمی‌ترین کتاب‌ این مجموعه در سال ‪1609 میلادی در پاریس به چاپ رسیده و جدیدترین آن در ژانویه 1979 وارد این کتابخانه شده است.

همچنین ساختمان کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران دارای ویژگی‌های متمایزی در نوع معماری و ساختار سازه است که براساس الگوی رایج معماری مدرن در دهه ‪۵۰ شمسی به همراه ترکیب هوشمندانه‌ای از شیشه و احجام سنگی شکل گرفته است. در طراحی داخل ساختمان ترکیب برنز و شیشه در سطح زیادی به کار رفته و همچنین ترکیب حجمی بزرگی شامل بیش از سه هزار استوانه شفاف، تامین روشنایی سقفی کتابخانه را برعهده دارد

از بخش‌های دیگر کتابخانه، کلکسیون آثار هنری است که مجموعه‌ای بیش از‪ 350 اثر شامل تابلوهای نقاشی و آثار حجمی را دربر می‌گیرد. این آثار می‌تواند نشان‌دهنده بخشی از تاریخ هنر معاصر به ویژه جریان‌های نوگرای هنر ایران در دهه سی و چهل شمسی باشد.

علاقه مندان جهت بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می توانند همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 30/8 تا 17 به این مجموعه واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و این مجموعه تا ساعت 18 فعال خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه