جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نادر پیمایی درگذشت

خبر

نادر پیمایی درگذشت

دکتر هوشنگ طالع

 سرورارجمند و یار دیرگام مهندس نادر پیمایی در غربت و دور از وطن درگذشت؛ در حالی که قلبش مانند همه‌ی سالان عمر ، برای ایران می‌تپید و تا فرجامین لحظه‌ی زندگی ، وجودش مالامال از عشق ایران بود .
نادر در سال‌های مبارزات عظیم و گسترده‌ی ملت ایران برای ملی کردن صنایع نفت در سرتاسر ایران در دبیرستان البرز با مفاهیم ناسیونالیسم و مکتب پان ایرانیسم آشنا گردید. گرچه او در همه‌ی این سالیان مبارزه در کنار یاران پان ایرانیست قرار داشت؛ اما به‌گونه‌ی رسمی به حزب نپیوست.

نادر فرزند آذربایجان بود و خویش‌کاری های اصلی خود را مبارزه با بیگانه‌پرستان و جدایی‌خواهان می‌دانست ؛ زیرا باور اصلی او ، وحدت همه‌ی تیره‌های ایرانی و همه‌ی سرزمین های ایرانی نشین بود.
پس از انقلاب و بلند ترشدن صدای جدایی‌خواهان با حمایت بیگانه و عدم توجه دستگاه‌های مسئول، نادر مبارزه را گسترده تر و سازمان یافته‌تر کرد . وی از ستون های اصلی مبارزه با بیگانه و بیگانه پرستان و جدایی‌خواهان در خارج از کشور و به‌ویژه در آمریکا به شمار می‌رفت و سال‌های سال ، پژواک فریاد وحدت‌خواه او در فضای میهن ما طنین انداز خواهد بود و یاد کوشش های او در خاطره‌ها خواهد ماند.
یادش همیشه برای ایران‌پرستان و همه‌ی عاشقان این سرزمین مقدس گرامی است ، راهش پر رهرو و روانش به سپنتا مینو.

دهم فروردین ماه 1393

 

 

چند نوشتار از شادروان نادر پیمایی در ایرانبوم

زبان آذری، یا زبان باستان آذربایگان - نادر پیمایی

21 آذر: تجدید خاطره‌ی تلخ و شیرین

نقدی بر کتاب «فراز و فرود فرقه‌ دموکرات آذربایجان»

به آذربایجانی، «ترک» گفتن خطاست

***

روز 30 تیر - میدان بهارستان

معرفی کتاب ما و بیگانگان

دیدگاه‌ها   

0 #1 تیرداد انصاری 1393-01-11 08:25
روانش شاد...پاینده ایران
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید