پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سراج کنسرت مذهبی برگزار می‌کند

خبر

سراج کنسرت مذهبی برگزار می‌کند

تهیه‌کننده کنسرت موسیقایی "وداع" به خوانندگی سیدحسام الدین سراج، برپایی کنسرت دو روزه این برنامه را نقطه عطفی در برپایی کنسرت های موسیقی مناسبتی ارزیابی کرد.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | nike air max heritage hybrid cars parts list , Sneaker News / Release Info

محمدحسین تفرشی در گفتگو با مهر با اعلام جزییات تازه‌ای از کنسرت وداع افزود: این کنسرت بعد از اجرای موفقی که اوایل دی ماه سال گذشته داشت، در سال جاری هم طی روزهای 14 و 15 آذر ماه میزبان علاقه‌مندان موسیقی خواهد بود. در این کنسرت منتخبی از آهنگ‌های آلبوم موسیقی "وداع" به آهنگسازی سید محمد میرزمانی با کیفیتی بهتر از سال گذشته اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته است در این کنسرت با تکیه بر تجربیات سال گذشته از ارکستر و گروه کر بیشتری استفاده خواهد شد. ضمن اینکه به دلیل محتوای کیفی آهنگ‌ها و علاقه‌ای که مردم به خواننده ای چون حسام الدین سراج دارند حتم دارم کنسرت بسیاری پر مخاطبی خواهد شد. این در حالی است که ما از هم اکنون تمهیدات ویژه ای را برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر کنسرت انجام دادیم که به زودی در نشست خبری گروه جزئیات آن اعلام خواهد شد.

تفرشی با اشاره به اهداف برگزاری این کنسرت خاطرنشان کرد: استفاده از رسالت هنری بر مبنای ارتقای سطح کیفی آثار عاشورایی با رویکرد به مضامین مذهبی در موسیقی، هدف اصلی ما برای برگزاری این کنسرت است. ضمن اینکه برپا نگه داشتن موسیقی در ایام محرم و صفر و این تفکر که موسیقی فاخر و وزین می‌تواند در ایام ماه‌های محرم و صفر با توجه به شرایط و حال و هوای این ایام اجرا شود نیز از اهداف دیگر ما در برگزاری این برنامه است.

این تهیه‌کننده آثار موسیقایی تصریح کرد: رویکرد به مضامین مذهبی با استفاده از هنر موسیقی به نظر من ایرادی ندارد چراکه این گونه هنری به قدری دارای ظرفیت است که می‌تواند بهترین مضامین عاشورایی را به مخاطب انتقال دهد. این در حالی است با این گونه فعالیت‌هاست که می‌توان از رکود موسیقی در ایام مناسبتی جلوگیری کرده و آثار محتوایی را تولید کنیم.

تفرشی در پایان اشاره کرد: در ایام برگزاری ماه محرم و صفر شاهد اجرای برنامه های مختلفی در همه شاخه های هنری از تئاتر هستیم اما متاسفانه در این سالها جای اجرای موسیقی در این ایام به شدت خالی بود و ما تلاش کردیم با برگزاری چنین برنامه هایی این خلاء را پر کنیم و کاری کنیم که موسیقی در این روزها تکانی بخورد.

"راز"، "آیینه عشق"، "باده الست"،"سرخیل مستان"، "وحدت عاشقانه"، "غریب آشنا"، "یک دل و یک یار"، "سرحق"، "عاشق کشی"، "ساز مستی"، "دستانسرا"، "شوخ شیرین"، "وداع"، "پریشانی" از اشعار عثمان سامانی و " غریبه" با شعر غلامرضا کافی و"گریه خون" با شعری از علیرضا قزوه و ابراهیم درویشی قطعاتی هستند که در آلبوم های موسیقی "وداع" به خوانندگی حسام الدین سراج برای مخاطبان موسیقی ارائه شد. این آلبوم موسیقایی مناسبتی ویژه محرم و صفر سال 84  توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در بازار موسیقی منتشر شد که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد.

دی ماه سال گذشته نیز حسام الدین سراج با رهبری ارکستر سید محمد میرزمانی و دکلمه وحید جلیلوند اولین کنسرت این آلبوم را در ایام محرم و صفر اجرا کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه