پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر 6 ابر ذخیره سازی آنلاین

خبر

6 ابر ذخیره سازی آنلاین

برگرفته از تارنمای راسخون

فضای ابری در واقع یک سرویس ارائه فضای ذخیره سازی به کاربران است تا بتوانند اطلاعات خود را بر بستر اینترنت ذخیره سازی کنند تا هم خیالشان از بابت خراب شدن حافظه و از بین رفتن اطلاعات شان راحت شود و هم این که بتوانند از هر کجا و به وسیله گجت های مختلف به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.
در این فناوری از سلامت داده های خود اطمینان خواهید داشت و داده های موبایل که پیشتر جزو ناامن ترین ها به شمار می رفت، اکنون با تمرکز ذخیره سازی ابری روی آن ها می تواند از ایمنی و پشتیبانی مطمئنی برخوردار باشد. در این مقاله، با 6 مورد از بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری آشنا می شوید.

گوگل درایو (Google Drive)

این سیستم را می توان از بهترین نمونه های فضای ابری دانست که توسط گوگل پشتیبانی می شود. می توان در آن به طور هم زمان به ذخیره سازی و به اشتراک گذاری اطلاعات و فایل ها پرداخت. در صورت استفاده از این سیستم به ثبت نام یا ساختن اکانت های متعدد نیازنخواهید داشت چرا که این سیستم روی حساب گوگل شما فعال خواهد بود.به گزارش zoomit ،در سرویس رایگان آن می توانید تا 5 گیگابایت ذخیره سازی انجام دهید و در سرویس پولی این میزان تا 100 گیگابایت افزایش خواهد یافت.سرعت آپلود و راحتی کار از دیگر مزایای این سیستم است.

وان درایو (Microsoft OneDrive)

این سرویس هم برای افرادی مناسب است که خواهان سرعت بالا در آپلود هستند و محیط آن مانند اینترنت اکسپلورر است. تا 25 گیگابایت قابلیت ذخیره سازی دارد و در آن تا 50 مگابایت به طور هم زمان می توان فایل ذخیره کرد. به این سیستم از طریق وب سایت می توان دسترسی پیدا کرد و اپلیکیشن ویندوزفون، آیفون و اندروید نیز برای آن منتشر شده است. همچنین قابلیت ویرایش فایل های آفیس به صورت مستقیم در آن برقرار است.

باکس (Box)

در باکس متناسب با نوع ثبت نام بین 5 تا 50 گیگابایت فایل به صورت رایگان می توان ذخیره کرد و قابلیت مهم آن راحتی درگ و دراپ کردن فایل ها از روی دسکتاپ برای آپلود است.
اپلیکیشن های اندروید، آیفون، آی پد و بلک بری برای باکس وجود دارد تا در هر کجا که هستید به فایل هایتان دسترسی داشته باشید. قابلیت ویرایش مستقیم فایل های ورد و اکسل نیز به کمک افزونه هایی در آن وجود دارد.

آی کلاد (iCloud)

این سرویس برای دستگاه های با سیستم عامل iOS موجود است و به شما قابلیت ذخیره سازی تا 5 گیگابایت را می دهد و اگر مورد نیاز شما نبود باید برای افزایش آن مبلغی را بپردازید. تمام کسانی که فایلی را از فروشگاه iTunes خریداری و از طریق این سیستم اشتراک گذاری می کنند، از حجم 5 گیگا بایتی‌شان کم نمی شود. این سیستم نیز مانند سرویس قبلی قابلیت ذخیره سازی همه نوع فایل را به شما می دهد.

ای درایو (ADrive)

ADrive از معدود سرویس های ابری است که در آن می توانید تا 50 گیگابایت ذخیره سازی کنید. می توانید به راحتی با درگ و دراپ کردن، فایل ها را آپلود کنید و با نرم افزار مخصوص خود سایت، ویرایش را روی فایل ها انجام دهید. این سیستم قابلیت ذخیره سازی و پشتیبانی تمامی فایل ها از جمله موسیقی، ویدئو، عکس و... را دارد.

دراپ باکس (Dropbox)

دراپ باکس یکی از قدیمی ترین و معروف ترین سرویس های فضای ابری است. استیو جابز پیش از راه اندازی iCloud سعی کرد دراپ باکس را خریداری کند که البته توافقی بین این 2 حاصل نشد. رابط کاربری بسیار ساده، محیطی تر و تمیز و کاربر پسند. امکان ذخیره سازی همه نوع فایل و به اشتراک گذاری آن ها، قابلیت همگام سازی فایل ها از طریق یک فولدر اختصاصی در سیستم عامل دسکتاپ شما و پشتیبانی از همه پلتفورم های جدید موبایل، آن را به یکی از برترین سرویس های ارائه فضای ابری بدل می سازد.
در ابتدا ۳ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار خواهید داشت که البته با دعوت از دوستانتان می توانید این فضا را به ۱۶ گیگابایت هم برسانید. مزیت این سرویس آن است که بر خلاف وان درایو، گوگل درایو و آی کلاد شما را به یک اکوسیستم خاص سوق نمی دهد و صرف نظر از این که بیشتر از سرویس های کدام شرکت استفاده می کنید ،می توانید از دراپ باکس استفاده کنید.
منبع مقاله : خراسان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه