سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها تحفه نوروز - اطلاعیه دوم - تمدید فراخوان کتاب به تاجیکستان

انجمن‌ها

تحفه نوروز - اطلاعیه دوم - تمدید فراخوان کتاب به تاجیکستان

به نام خداوند جان و خرد

درخت دوستی بنشان

طرح اهدای کتاب به کتابخانۀ ملی تاجیکستان (تحفۀ نوروز)

 

تحفه نوروز - اطلاعیه دوم - تمدید فراخوان کتاب به تاجیکستان

 

انجمن دوستی ایران و  تاجیکستان هم‌زمان با گشایش کتابخانۀ ملی تاجیکستان، در بیستمین سالگرد استقلال جمهوری فارسی‌زبان تاجیکستان، و برای راه‌اندازی «تالار ایران» در آن کتابخانه، انجمن دوستی ایران و تاجیکستان با همکاری انجمن دوستی تاجیکستان و ایران و موسسه فرهنگی اکو، برنامه‌ریزی کرده است که گام نخست طرح اهدای 20 هزار نسخه کتاب به تاجیکستان را در آستانۀ برگزاری جشن‌ جهانی نوروز در این کشور هم‌آیین و هم‌ فرهنگ اجرا کند و این طرح را با نام «تحفۀ نوروز»، هر ساله پیش از نوروز، مهم‌ترین جشن ملی در تاجیکستان، با مشارکت  مردم و مراکز علمی و فرهنگی به انجام رساند.

 کتابخانۀ‌ ملی تاجیکستان در شهر زیبای دوشنبه - با گنجایش 10 میلیون نسخه کتاب – بزرگ‌ترین کتابخانه در آسیای میانه خواهد بود که این کار از سوی کشور دوست، هم‌فرهنگ و هم‌آیین، تاجیکستان، جای ستایش ، تحسین و حمایت بسیار دارد. در همین راستا، این انجمن، فراخوان اهدای کتاب به این کشور را با کمک فرهنگ‌دوستان، برنامه‌ریزی کرده است. هدف از این طرح، گسترش و پایداری زبان و خط فارسی (نیاکان) و انتقال نوشته و پژوهش‌ها در زمینه‌های گوناگون به این کشورِ فرهنگ‌دوست و زادگاه پدر شعرفارسی- رودکی- و نیز کشورهای همسایه آن می‌باشد.

برنامه‌ریزی شده است، هر فرهنگ‌دوستی با پیشکش کتاب (حتی یک نسخه-دست دوم) در این همایش فرهنگی که کاری بس پرارج و ماندگار است، شرکت نماید. کتاب‌ها نخست به کتابکدۀ انجمن فرستاده و پس از نام‌نویسی تحفه کننده و فهرست‌نویسی آنها، در لیست تحفه ‌کنندگان در وبگاه انجمن درج و یک لیست نیز برای یادبود به  تاجیکستان فرستاده می‌شود و سپس در بسته‌هایی به مؤسسۀ‌ فرهنگی اکو، برده می‌شود و در زمانی مشخص، همراه مراسم و جشنی که تاریخ آن به آگاهی همگان می‌رسد، و با شرکت همۀ اهداکنندگان، به کتابخانۀ ملی تاجیکستان فرستاده خواهد شد

 **خواهشمند است؛1- کتابها تا پیش از پایان بهمن ماه فرستاده شود 2-این فراخوان به آگاهی دیگران نیز رسانده شود 3- نوشته ای کوتاه، برای یادگاری در  یکی از برگهای کتاب نوشته شود 4- با توجه به تنگنای مالی انجمن،چنانچه کسانی توان کمک مالی به این طرح را دارند انجمن را آگاه فرمایند.

 

محل  تحویل کتابها به نشانی خیابان فاطمی، خیابان پروین اعتصامی، انتهای بن بست پنجم، پلاک 7، کتابکدۀ انجمن دوستی ایران و تاجیکستان می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های 09191010984-09122234309 و 88989098   و یا با رایانامه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید