پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری محلات؛ گلخانه و گرمخانه

گردشگری

محلات؛ گلخانه و گرمخانه

شاید بتوان گفت محلات گردشگرپذیر ترین شهر استان مرکزی است، این شهر کوچک، پایتخت گل ایران و البته صاحب تعداد زیادی چشمه آبمعدنی و مرکز آبدرمانی است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Streetwear & Hip Hop Klamotten Online Shop , DefShop

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ محلات، شهری کوچک در جنوب شرق استان مرکزی است که سال هاست نامش با گِل و گُل پیوند خورده است.
 
یکی از مهمترین دلایل رواج شهرنشینی در این محل را وجود چشمه های فراوان در قسمت های شمالی شهر می دانند.
 
از آنجا که شهر بشکل محله‌هایی جداگانه در کنار هر یک از این چشمه ها بوجود آمده است و شکلی یکپارچه و متمرکز نداشته، آن را "محلات" می‌نامند.
 
در فصل بهار و تابستان، این شهر مست از بوی عطر گل‌هایی است که در اطراف آن و در گلخانه‌ها پرورش می‌یابند تا به کل کشور و حتی خارج از آن صادر شوند.
 
اما محلات در کنار شهرتی که بخاطر پرورش گل دارد، بخاطر آبگرم های فراوانش هم مورد توجه است.
 
چشمه‌های آبگرم محلات دارای ترکیبات گوگرد و آهن است که می توان این را از روی رنگ و بوی آب هم تشخیص داد.
 
از دیگر ترکیبات این آبگرم ها، ترکیبات سولفات کلسیک است که برای درمان بیماری های خونی، نقرس، بیماری های کبد، کیله، صفرا، دستگاه گوارش و اعصاب مفید است.
 
از قدیم مردم شهر و اطراف آن برای درمان بیماری هایی که منشاء آن ها را سردی می دانستند به این آبگرم ها مراجعه می کردند.
 
در حال حاضر 6 چشمه آب گرم در محلات فعال هستند: آبگرم شفا، دبنه، حکیم، بختیاری، رماتسیم و سلیمانیه.
 
از آنجا که آب این چشمه ها بسیار داغ است، استفاده از این آبگرم ها به بیماران قلبی و ریوی نوصیه نمی شود، البته آب چشمه حکیم نسبت به بقیه چشمه ها خنک تر است.
 
چشمه حکیم، دارای دو حوضچه برای زنان و مردان است و با ترکیبات سولفاته کلسیک برای درمان انواه مسمومیت های داخلی مفید است.
 
از سالها پیش مردم استان های اطراف برای استفاده از این آبگرم ها به محلات سفر می کرده اند، در سال های اخیر مسافران بیشتری به شهر می آیند و حتی در بین کشورهای همسایه مثل امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای محبوبیت شده است.
 
هرچند که در حال حاضر مردم بیشتر در فصل بهار و تابستان به محلات سفر می کنند، اما با تغییری جزئی در برنامه و زمان سفر می توان در فصل های سرد عازم محلات شد.
 
در سال های اخیر در اطراف چشمه ها تعداد قابل قبولی مسافرخانه، مهمانپذیر، هتل و حمام خصوصی ایجاد شده است و از این جهت مسافران دچار مشکلی نخواهند شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه