پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم زیستگاه تنها درنای باقی مانده سیبری پاکسازی شد

زیست بوم

زیستگاه تنها درنای باقی مانده سیبری پاکسازی شد

روز جمعه، 17 شهریورماه، گروه رفتگران طبیعت در حرکتی هماهنگ در چند استان، اقدام به پاکسازی مناطق طبیعی از زباله کردند. پارک جنگلی میرزا کوچک خان در آمل و ساحل سرخرود در استان مازندران و دریاچه زریوار در کردستان از مناطقی بود که توسط این گروه از زباله پاک شد.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Eminem nike air mag cheap 2013 trucks 2017 accessories Super Bowl 56 LVI Slim Shady PE , BabylinoShops , nike zoom lebron iii crimson black paint

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- چندی پیش فعالان طبیعت بصورت خودجوش و داوطالبانه گروه «رفتگران طبیعت» را با شعار «ایرانی زباله نمی ریزد»، تشکیل دادند. این گروه به شکل همزمان در استان های مختلف، زباله ها را از مناطق طبیعی جمع آوری کردند. مناطقی که به این شیوه و توسط این گروه پاکسازی شد عبارت است از: پارک جنگلی میرزا کوچک خان در آمل و ساحل شهر سرخ رود، زیستگاه زمستان گذرانی تنها درنای باقی مانده در ایران و دریاچه زریوار در استان کردستان.

«حر منصوری»، دیده بان طبیعت میانکاله با اعلام این خبر به CHN گفت: «نخستین منطقه ای که رفتگران طبیعت اقدام به پاکسازی آن کردند، پارک میرزا کوچک خان در شهرستان آمل و ساحل سرخرود در استان مازندران بوده است. به علاوه در استان کردستان، این گروه دریاچه زریوار را پاکسازی کرده اند.»

جمع آوری زباله در استان های مختلف توسط رفتگران محیط زیست

 

به گفته منصوری، تعداد قابل توجهی از شهروندان پس از مشاهده افراد گروه، در این مورد پرس و جو کرده و در نهایت به کمک رفتگران طبیعت رفته اند.

منصوری در مورد برنامه های بعدی این گروه فعال محیط زیست در استان مازندران، گفت: «اقدام آتی رفتگران طبیعت مازندران، پاکسازی دریاچه عباس آباد، _محل زندگی گونه ارزشمند وزغ تالشی_ و پس از آن جمع آوری تورهای صیادی در تالاب بین المللی میانکاله است.»
 
گفته می شود تورهای پلاستیکی باقی مانده در تالاب میانکاله یکی از دلایل مهم در شکستگی پای فلامینگوهای نابالغ تالاب است.

گروه های شرکت کننده در پاکسازی طبیعت مازندران از زباله عبارتند از: دیده بان میانکاله، گروه کوهکده و گروه جلوگیری از نابودی زبان و فرهنگ مازندران.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید