جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کشتن الاغ با پتک در سمیرم!

زیست بوم

کشتن الاغ با پتک در سمیرم!

آخرین روزهای تابستان گذشته بود که انتشار تصاویر لحظه به لحظه کشتار دلخراش یک ماده خرس قهوه‌ای و دو توله کوچکش در ارتفاعات سمیرم در جنوب استان اصفهان در رسانه‌ها واکنش بسیاری را برانگیخت.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike air zoom strong black rose gold

به نوشته روزنامه شرق روز گذشته بار دیگر شبکه‌های اجتماعی شاهد دست به دست شدن فیلمی از همین دست بودند. این بار قربانی یک الاغ زبان بسته است.

آن‌گونه که تصاویر این فیلم چند ثانیه‌ای نشان می‌دهد فردی به وسیله ضربات سهمگین پتک، این الاغ را از پا در می‌آورد، همزمان با ضرباتی که به سر این حیوان وارد می‌شود قهقهه و خنده‌های بلند فردی که با دوربین تلفن همراهش از این صحنه فیلم می‌گیرد و فرد دیگری که در تصویر حضور دارد، شنیده می‌شود. آن‌طور که در فیلم دیده می‌شود این افراد فقط محض خنده و سرگرمی این عمل هولناک را انجام داده‌اند.

آن‌گونه که در ثانیه‌های آغازین این فیلم دیده می‌شود انجمن حمایت از حقوق حیوانات ایران که عضو جامعه جهانی حقوق حیوانات است فیلم را منتشر کرده و در ابتدای فیلم هشدار می‌دهد که به دلیل داشتن صحنه‌های دلخراش دیدن این فیلم برای کودکان مناسب نیست. این انجمن در توضیح فیلم هم نوشته است: «در سالگرد سلاخی دلخراش دو توله خرس و مادرشان در سمیرم متاسفانه فیلم دیگری از این شهرستان به انجمن حمایت از حیوانات رسید که چند ثانیه بیشتر نیست... در این چند ثانیه کوتاه می‌توان به وضوع شاهد سقوط اخلاقیات و انسانیت بود... مطمئنا خدایی در همین نزدیکی‌ها شاهد این رفتار زشت و شنیع نوع انسان است...» براساس اعلام اعضای این انجمن این رخداد فجیع باز هم در شهرستان سمیرم رخ داده است؛ فیلم کشتار خرس هم که در آن نشان می‌داد فردی خرس مادر را کشته و شکم توله‌ها را پاره کرده و همراهش اقدام به فیلمبرداری از صحنه کرده بود توسط یکی از ساکنان منطقه ونک در سمیرم رخ داده بود.


پیگیری و واکنش رسانه‌ها به آن فیلم در نهایت به بازداشت عامل کشتار خرس ماده و دو توله‌اش که تحصیلکرده و دبیر آموزش‌وپرورش بود، ختم شد، با این حال اما دلیل اصلی پیگیری قضایی این رخداد نادر بودن گونه خرس قهوه‌ای در ایران و تحت حفاظت بودن آن عنوان می‌شد.

علاوه بر اینکه قانون در این رابطه صراحتا اعلام نظر کرده است اما در مواردی مانند آنچه در این فیلم جدید به وقوع پیوسته است قانون نظر خاصی ندارد. پیش از این هم دبیر انجمن دفاع از حقوق حیوانات در رابطه با ماجرای کشتار خرس قهوه‌ای به «شرق» گفته بود:

«مردم منطقه فرد دستگیر شده را فقط یکی از افرادی می‌دانند که به صورت وحشیانه و بدون ملاحظه در این منطقه اقدام به شکار و آزار و اذیت حیوانات می‌کنند و تعداد دیگری نیز هنوز به راحتی به این اقدامات دست می‌زنند و متاسفانه سازمان محیط‌زیست کاملا این منطقه را از خاطر برده است.

متهم دستگیر شده نیز سابقه بسیار زیادی در حیوان‌آزاری دارد اما همیشه از حاشیه امن برخوردار بوده و کسی مانع این شخص نمی‌شده است.

 به‌عنوان مثال مردم محلی خبر داده بودند پیش از این متهم روباهی را گرفت و پایش را قطع کرد و از همین قسمت با کمپرسور بدنش را باد کرد تا حیوان ترکید.

همچنین در مورد دیگری یکی از نزدیکان این متهم شکم الاغی را سوراخ کرده و در داخل آن بنزین ریخته و آن را آتش زده بود و موارد دیگر که بسیار فجیع‌تر از فیلمی است که پخش شده است.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه