پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آتش سوزی اشترانکوه مهار شد

زیست بوم

آتش سوزی اشترانکوه مهار شد

خبرگزاری مهر: مدیر کل محیط زیست استان لرستان از خاموشی کامل آتش در منطقه حفاظت شده اشترانکوه خبر داد.
محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد با بیان این مطلب افزود: حوالی ساعت چهار ظهر امروز آتش سوزی منطقه اشترانکوه مهار شد ولی به دلیل وزش باد نیم ساعت بعد دوباره منطقه دچار آتش سوزی شد که این امر میزان خسارات را افزایش داد.

وی با بیان اینکه همچنان باد در منطقه می وزد، افزود: امشب اکیپ های محیط زیست در منطقه مستقر خواهند بود تا در صورت بروز مشکل سریعا اقدام کنند.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان در مورد وسعت آتش سوزی در منطقه ضمن رد رقم "500 هکتار" که در برخی رسانه ها ذکر شده است افزود: در اثر آتش سوزی امروز منطقه اشترانکوه در مجموع حداکثر 100 هکتار از مراتع و جنگلهای این منطقه حفاظت شده طعمه حریق شد.

بازگیر تصریح کرد: عمده خسارت بر اثر آتش سوزی به مراتع منطقه حفاظت شده اشترانکوه وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه آتش در حال حاضر به طور کامل خاموش شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای منطقه را دود فرا گرفته است.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان با اشاره به مهار آتش سوزی در حوالی ساعت 18 افزود: ساعتی قبل آتش سوزی منطقه به طور کامل خاموش شد.

به گزارش مهر، بخش وسیعی از منطقه حفاظت شده اشترانکوه در شهرستان دورود از ساعت هفت صبح امروز دچار حریق شد که در نهایت ساعتی قبل به همت نیروهای محیط زیست، شهرداری، فرمانداری، هلال احمر، بسیج و سپاه و دیگر نیروهای امدادی حاضر در منطقه آتش بالاخره خاموش شد.

اشترکوه و یا اشترانکوه از ذخایر طبیعی ارزشمند به شمار می‌آید. اشترانکوه، رشته ‌کوهی است در شرق استان لرستان که در حوزه استحفاظی شهرستان دورود قرار دارد. این رشته کوه از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس می باشد. اشترانکوه از غرب به شهرستان دورود، از شمال به شهرستان ازنا و از شرق و جنوب به شهرستان الیگودرز محدود می‌شود.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه