سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان میراث فرهنگی در 7 روز؛ کشف جدید در تخت جمشید پس از 2500 سال - برگشت اشیای موزه ملی

یادمان

میراث فرهنگی در 7 روز؛ کشف جدید در تخت جمشید پس از 2500 سال - برگشت اشیای موزه ملی

به گزارش خبرنگار مهر، شنبه این هفته گردهمایی مسئولان کمیته های گردشگری ورزشی در ادارات کل میراث فرهنگی استانها برگزار شد و رئیس انجمن گردشگری ورزشی اعلام کرد: بازی هفت سنگ به تازگی به نام کره جنوبی ثبت شده است. نباید اجازه دهیم بازیها و ورزشهایی که متعلق به ایران است به نام کشورهای دیگر ثبت جهانی شوند.

راه اندازی نخستین شربت خانه ایرانی

در همین روز بهره بردار آب انبار شادقلی خان از راه اندازی نخستین شربت خانه ایرانی در آب انبار تاریخی شادقلی خان استان قم توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: آب انبار شادقلی خان که سال 84 به شماره 12545 در فهرست میراث فرهنگی ایران قرار گرفت در زمان واگذاری با 80 درصد تخریب کامل رو به رو بود که به صورت سرقفلی با تعامل با اداره اوقاف و میراث فرهنگی به عنوان ناظر، عملیات مرمت و احیای آن را به مدت سه سال انجام دادیم تا اینکه به صورت یک مجموعه گردشگری و پذیرایی درآمد.

اموال موزه هنرهای ملی بازگشت

اموال موزه هنرهای ملی که در دوره ریاست حمید بقایی در سازمان میراث فرهنگی برچیده و ساختمان آن تعطیل شده بود، روز 28 خرداد ماه به دستور رئیس جدید این سازمان دوباره به این موزه باز گردانده می شود.

انتقال شیرهای سنگی به موزه

روز یکشنبه شیرهای سنگی‌ روستای آب ماهیک شهرستان لالی خوزستان به موزه مسجد سلیمان منتقل شد. ابعاد این شیرهای سنگی دو متر طول و ارتفاع ۵/۱ متر است.

راه اندازی تورهای گردشگری یک روزه برای کودکان 5 تا 7 سال

روز دوشنبه نیز رئیس انجمن بازیها و ورزش کودکان اعلام کرد: تورهای گردشگری یک روزه برای کودکان 6 تا 7 سال به نقاط گردشگری نزدیک به شهر راه اندازی شده است. تفاهمنامه ای با انجمن گردشگری ورزشی امضا کردیم که براساس آن مربیان، به کودکان شرکت کننده در تورهای گردشگری ورزشی نحوه درست مسافرت را آموزش می‌دهند.

بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید پس از 2500 سال

روز سه شنبه، خبر رسید پس از آنکه اواخر سال 89 خبرگزاری مهر از آبگرفتگی در تخت جمشید و آسیب ناشی از آن که هرساله متوجه این بنای تاریخی می شود خبر داد، مسئولان میراث فرهنگی درصدد برآمدند طرح شناسایی آبراهه‌های تخت جمشید را اجرا کنند.

اعتبارات میلیونی رکن آباد هدر رفت

در همین روز یک فعال میراث فرهنگی خبر داد که منطقه گردشگری رکن آباد شیراز که قرار بود به عنوان یکی از مهمترین طرح های ملی گردشگری بازسازی و احیا شود، اکنون به منطقه‌ای پر از زباله تبدیل شده و چشمه تاریخی آن گردشگران را فراری می دهد.

ورود یک هزار و 860 گردشگر چینی در سال 90

بخش خبری در حوزه گردشگری روز چهارشنبه برگزاری نشست خبری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بود. در این نشست مدیران کل معاونت گردشگری حضور پیدا کردند و هر کدام مهمترین بخش عملکرد حوزه خود را توضیح دادند.

مدیرکل امور خدمات گردشگری و استانداردسازی گفت: در سه ماه گذشته از بین هتل های کشور بیش از 200 هتل مراحل استانداردسازی را طی کردند.

مدیرکل امور آموزش معاونت گردشگری گفت: از این به بعد به افرادی که تا مقطع دیپلم تحصیل کرده اند کارت راهنمای گردشگری داده نمی شود و این کارتها متعلق به افراد با تحصیلات فوق دیپلم به بالا است.

مدیر کل امور تبلیغات و بازاریابی و توسعه گردشگری گفت: مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی UNWTO پیشنهاد ایران مبنی بر توسعه گردشگری دریایی بین پنج کشور حوزه دریای خزر را تایید کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز در نشست خبری خود از خالی بودن 60 درصدی اتاق هتلها و ورود تنها یک هزار و 860 گردشگر چینی به کشور خبر داد و گفت: صادقانه آمار مربوط به حوزه گردشگری را اعلام می کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه