سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان نیاسر ثبت جهانی می‌شود؟

یادمان

نیاسر ثبت جهانی می‌شود؟

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: کهن باغشهر نیاسر می‌تواند از شهرهای ثبت شده در فهرست میراث جهانی در راستای حفظ و اصالت این شهر و بافت آن الگوبرداری کند تا زمینه جهانی شدن شهر نیاسر در یونسکو فراهم شود.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جاوری در بازدید از پروژه‌های مرمتی و توسعه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری نیاسر با تاکید بر اینکه این شهر قابلیت خوبی در خصوص اکوتوریسم دارد خواستار همکاری متقابل بین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان و شهرداری نیاسر برای اجرای پروژه‌های گردشگری شد.

وی افزود: کهن باغشهر نیاسر می‌تواند از شهرهای ثبت شده در فهرست میراث جهانی در راستای حفظ و اصالت این شهر و بافت آن الگو برداری کند تا زمینه جهانی شدن شهر نیاسر در یونسکو فراهم شود که در این راستا فرهنگ سازی برای مردم این شهر اهمیت بسزایی دارد.

رئیس اداره میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین در بازدید از بنای چهارطاقی نیاسر خاطرنشان کرد: بنای چهار طاقی نیاسر یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی است که نیاز به توجه ویژه دارد و این اداره در راستای حل مشکل معدن سنگ نیاسر و جلوگیری از تخریب حریم چارطاقی تمام توان خود را به کار می‌گیرد.

در ادامه شهردار نیاسر اظهار کرد: باید به سمتی برویم که به جای استفاده از معماری‌های نامأنوس، از معماری کهن اسلامی و ایرانی که دارای هویت و اصالت فرهنگی است استفاده کنیم و این میراث گرانبها که از گذشته به ما رسیده است را برای آیندگان حفظ کنیم.

جمشید اسماعیلی در این جلسه از حکم اجرایی تخلیه غرفه‌های باغ تالار نیز خبر داد.

حسین معظمی -بخشدار نیاسر- نیز در خصوص حفظ میراث شهر نیاسر و نگهداری از میراث، در خصوص موزه مردم شناسی و افتتاح این موزه در شهر نیاسر همچنین موضوع گردشگری شهر و ازدحام گردشگران در شهر و خسارات وارده توسط گردشگران به شهر و آثار تاریخی گفت و افزود: نیاسر قابلیت‌های گردشگری زیادی دارد و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن باید مناطق گردشگری را توسعه و تجهیز کرد تا خانواده‌ها و به خصوص جوانان به استفاده از این محیط‌های سالم تشویق شوند.

مجتبی حمیدی -رئیس شورای اسلامی- نیز بر لزوم حمایت از پژوهش در حوزه گردشگری تأکید کرد و گفت: لازم است اطلاع رسانی لازم در خصوص نحوه مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های گردشگری انجام شود تا بخش خصوصی بتواند وارد این عرصه شود.

وی در خصوص ثبت جهانی شدن شهر نیاسر و همچنین موضوع خواهر خواندگی شهر نیاسر با بعضی شهرهای خارجی و حفظ آثار تاریخی و میراث شهر نیاسر تاکید کرد.

در ادامه جلسه علی ابوالفضلی سرپرست پایگاه میراث فرهنگی شهر نیاسر به اقدامات پایگاه میراث فرهنگی در شهر نیاسراز جمله مرمت زیارت پنج امام زاده، احداث کمپینگ گردشگری، ثبت جهانی شدن غار تاریخ نیاسر اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، نیاسر در 20 کیلومتری کاشان و بر سر راه کاشان به مشهد اردهال قرار گرفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید