پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف یک کوره پخت گچ در سیمره

یادمان

کشف یک کوره پخت گچ در سیمره

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در بازدید از حوزه‌ی آبگیر سد سیمره، از کشف یک کوره‌ی پخت گچ و همچنین تأسیسات آب‌رسانی در کاوش‎های اخیر خبر داد.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهاجری‎نژاد از یافته‎های کشف‌شده در حوزه‌ی آبگیر سد سیمره دیدن کرد و گفت: کاوش‎های اخیر در حوزه‌ی آبگیر سد سیمره به سرپرستی علی فرهانی، به کشف یک کوره‌ی پخت گچ و همچنین تأسیسات آبرسانی منجر شده است. این آثار متعلق به دوره‌ی ساسانی و در نوع خود کم‌نظیر هستند.

او ادامه داد: برای انتقال تنپوشه‎های سفالی مربوط به انتقال آب و همچنین کوره‌ی پخت گچ، یک تیم حفاظتی - مرمتی به منطقه‌ی سیمره اعزام خواهد شد تا بتوانند قبل از آبگیری دوباره‌ی سد سیمره، این آثار را به موزه‌ی لرستان انتقال دهند.
سرپرست کاوش نیز در این رابطه گفت: نمونه‌ی این کوره تا کنون در ایران به‌دست نیامده است.

علی فرهانی افزود: احتمال دارد مصالح مورد استفاده در بناهای قلعه‌گوری و برزقباله که به‌تازگی کاوش شده‎اند، از این مکان تأمین شده باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه