پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان میراث فرهنگی و وزارت راه به توافق نرسیدند

یادمان

میراث فرهنگی و وزارت راه به توافق نرسیدند

خبرگزاری میراث فرهنگی_ گروه میراث فرهنگی_ آخرین جلسه تصمیم گیری درباره عبور قطار از نزدیکی نقش رستم با عدم توافق میان مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وزارت راه پایان گرفت. در همین حال بررسی‌ها برای یافتن راه‌حل نهایی ادامه دارد.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Jordan

قرار بود در جلسه بین مسئولان میراث فرهنگی و وزارت راه تصمیماتی درباره نحوه عبور قطار از کنار نقش رستم گرفته شود اما این جلسه بدون حصول نتیجه‌ پایان گرفت.
 
در این جلسه که هفتم مهر 86 برگزار شد طرفین بر رای خود تاکید کردند و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عبور قطار از 500 متری نقش رستم پافشاری کرد و خواستار عبور مسیر خطوط قطار از حداکثر فاصله مجاز به نقش رستم شد.
 
این در حالی است که مسئولان وزارت راه اعلام کردند که در صورت تغییر مسیر بیش از 50 میلیارد خسارت به پروژه وارد می‌شود زیرا پیش از این تمامی زمین‌های در مسیر پیشین خریداری شده است.
 
این جلسه در حالی بی‌نتیجه به کار خود پایان داد که طرفین دعوی بر ادامه کار کارشناسی و بررسی منطقه تاکید کردند.
 
همچنین در این جلسه مسئله تپه‌ها و محوطه‌های باستانی اطراف نقش رستم مطرح شد و برخی از اعضای جلسه با عبور قطار به علت تعدد آثار باستانی منطقه مخالفت کردند.
 
به گفته کارشناسان عبور قطار از کنار نقش رستم باعث می‌شود در طولانی مدت لرزه‌های ناشی از این عبور اثر کعبه زرتشت در نقش رستم را دچار آسیب کند.
 
همچنین این لرزه‌ها می‌تواند ترک‌هایی را که در اثر گسلی طبیعی بر مقبره خشایارشاه به وجود آمده است تحریک کند و موجب عمیق تر شدن آن شود.
 
تا این لحظه سازمان میراث فرهنگی با عبور قطار از 500 نقش رستم مخالف بوده و خواستار عبور این خطوط از فاصله نزدیک 1000 متری آن شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه