جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی صنایع دستی پرونده ثبت ملی نازک‌کاری ‌کردستان در مرحله ویرایش نهایی‌

صنایع دستی

پرونده ثبت ملی نازک‌کاری ‌کردستان در مرحله ویرایش نهایی‌

معاون صنایع دستی کردستان با بیان این که صنعت نازک‌کاری روی چوب این استان به‌زودی به ثبت ملی می‌رسد از انجام واپسین مراحل آماده‌سازی پرونده ثبت آن خبر داد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

«فرهاد حامدی» در گفت‌وگو با میراث آریا(chtn)، با بیان این مطلب اظهار داشت: تحقیقات میدانی این پرونده انجام شده و پیشینه‌شناسی و مراحل تحقیقاتی آن نیز به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مرحله ویرایش نهایی است.

پرونده ثبت ملی نازک‌کاری ‌کردستان در مرحله ویرایش نهایی‌

این مقام مسوول با اشاره به عام بودن کلمه نازک‌کاری در دیگر رشته‌های صنایع دستی، ‌ادامه داد: از جمله محصولات نازک‌کاری چوب می‌توان به ساخت رحل قرآن، جعبه شطرنج، ساخت عصا، قلمدان‌‌ و انواع جعبه‌های تزئینی اشاره کرد.

حامدی تعیین کاربری این محصول را منوط به خلاقیت هنرمند دانست و افزود: نازک‌کاری استان کردستان از جمله رشته‌هایی است که سال گذشته نشان ملی کشور را به خود اختصاص داد.

معاون صنایع دستی کردستان با اشاره به وجود گره‌های منحصربه‌فرد در محصولات این رشته، گفت: محصولات نازک‌کاری این استان با استفاده از ریشه درخت گردو ساخته می‌شوند و به سبب وجود نقش‌ونگارهای زیبا و ارزشمند در ریشه این درخت، محصولات تولیدی این رشته از جذابیت خاصی برخوردارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه