پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی صنایع دستی ابریشم بافی مازندران مستندنگاری شد

صنایع دستی

ابریشم بافی مازندران مستندنگاری شد

یه نقل از میراث آریا :ابریشم بافی به منظور ارتقای کیفیت و کمیت پرورش کرم ابریشم، تولید نخ ابریشم و بافت ابریشم مستندنگاری شد.

مسوول پژوهش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران در گفتگو با میراث آریا(chtn)، با اشاره به شناسایی مراکز قدیمی نوغان داری و بافت ابریشم، بیان داشت: مستندنگاری روش‌های پروروش کرم ابریشم، ریسندگی پیله‌های ابریشم به وسیله تهیه فیلم و عکس انجام شد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Giftofvision , Streetwear, Sneaker News and Release Dates ژیلا احمد امیرآقایی با بیان اینکه گونه‌های بومی گیاهی استفاده شده برای رنگرزی توسط بانوان روستایی شناسایی شد، افزود: همچنین مطالعاتی روی شیوه‌های رنگرزی به وسلیه تهیه فیلم و عکس انجام شد.

وی تمام تحقیقات و مستندنگاری را به صورت میدانی توصیف کرد و بیان داشت: شیوه رنگرزی سنتی استان مازندران با سایر استان‌ها و با رنگرزی سنتی براساس موازین علمی و استاندارد مقایسه و ویژگی هریک مشخص شد.

این پژوهشگر به بررسی اجزای دستگاه بافت و مستندنگاری روش‌های بافت سنتی از طریق تهیه فیلم و عکس اشاره کرد و گفت: همچنین در این مستندنگاری استفاده از ابریشم در طب سنتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به ضد حساسیت بودن پوشاک تهیه شده با پارچه ابریشم براساس تحقیقات دانشمندان، افزود: پارچه ابریشم به ویژه برای پوشاک نوزادان و افرادی که دارای بیماری های پوستی، آلرژیک و آسم هستند مفید هستند.

امیرآقایی به استفاده از ابریشم برای جلوگیری از خونریزی زخم‌ها و جراحات در گذشته‌ها اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون نیز دانشمندان توری‌های ابریشمی تهیه کرده‌اند که به جای بخیه در اعمال جراحی از آن استفاده می‌کنند.

وی با کاربرد ماده سیریسین موجود در رشته تارهای ابریشم را در صنایع داروسازی عنوان کرد و اظهار داشت: پیله‌های ابریشم نیز در صنایع دفاع و پارچه ابریشمی برای چتر منور و هواپیماسازی کاربرد دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه