جمعه, 14ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش هندبال ایران به کویت باخت و کار به اما و اگر کشید!

ورزش

هندبال ایران به کویت باخت و کار به اما و اگر کشید!

تیم ملی هندبال جوانان ایران در نخستین دیدار خود از مرحله دوم رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا با نتیجه 35بر 27 مقابل کویت شکست خورد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تیم ملی هندبال جوانان ایران برای صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا باید از سد تیم‌های کویت و قطر می‌گذشت و در همین چارچوب از ساعت 18 امروز (یکشنبه) به مصاف تیم قدرتمند کویت رفت. این بازی برای تیم ملی ایران از اهمیت زیادی برخوردار بود زیرا با توجه به شکست روز قبل کویتی‌ها از قطر در روز گذشته، ملی‌پوشان ایران در صورت پیروزی می توانستند صعود خود را به نیمه نهایی جشن بگیرند. پیش از این مسابقه فیلمی که حاصل تلاش یک سال گذشته ملی‌پوشان و شرح تصویری یازده اردوی تیم ملی بود همراه با سرودهای ملی برای بازیکنان به نمایش گذاشته شد تا روحیه آنان بالا رود.

جلال کوزه‌گری رئیس فدراسیون هندبال هم که برای تماشای این دیدار به قطر سفر کرده بود پیش از این مسابقه با ایراد سخنانی از بازیکنان خواست تا آنچه در توان دارند برای سربلندی ایران به نمایش بگذارند.

در شروع این دیدار بازیکنان فرصت طلب کویت خیلی زود سه گل پیاپی را درون دروازه ایران جای دادند. همانطور که رزمگر پیش از این دیدار به بازیکنان خود گفته بود تیم کویت روی حمله‌های برق آسای بازیکن شماره پنج خود حساب ویژه‌ای باز کرده بود. در حالی که به نظر می‌رسید بازیکنان ایران هنوز حملات سرعتی خود را آغاز نکرده بودند تیم کویت بر تعداد گل‌های خود می‌افزود با اختلاف پنج گل از ایران جلو افتاده بود. همه علاقه‌مندان به هندبال ایران نگران شده بودند. دقایق ابتدایی این بازی به نفع ایران سپری نمی شد. ایران برای صعود به نیمه نهایی به این پیروزی نیاز داشت.

در حالی که همچنان تیم کویت بر شمار گل هایش می افزود و بازیکنان ایران تنها دو گل به ثمر رسانده بودند رزمگر در کنار زمین با فریادهای بی امان خود تاکتیک‌های تدافعی را به بازیکنان خود یادآور می‌شد.

سرانجام موتور تیم ایران روشن شد و دوندگی بی امان و فرصت طلبی‌های خوب جهانبخش شیبانی، راه نفوذی به سوی دروازه حریف پیدا کرد. بازیکنان ایران موفق شدند فاصله امتیازهای خود را به عدد سه کاهش دهند اما کویتی‌ها که خوب می دانستند در صورت شکست مقابل ایران باید با نیمه نهایی و سهمیه جام جهانی خداحافظی کنند به آب و اتش می زدند و از هر فرصتی برای گل زدن نهایت استفاده را می بردند.

تیم ایران در پانزده دقیقه دوم نیمه اول بازی خیلی بهتر از دقایق نخست کار می‌کرد و تقریبا جلوی حملات قدرتی و کار گروهی حریف را گرفته بود. بازیسازی خوب رضا کاظمی و شوت‌های مهار نشدنی افشین صادقی کار را برای خط دفاعی کویتی‌ها سخت کرده بود. عارف طایی نیز با فرارهای خوب خود از گوش راست زمین بارها برای ایران گل کاشت با این حال در برخی موارد تک روی‌های او کادرفنی تیم را عصبانی می‌کرد.

امین حیدری نیز در دقایق پایانی نیمه نخست مثل بازی‌های قبلی خود سد محکمی شده بود که اجازه کار را به بازیکنان خطرناک شماره 5 و 55 حریف نمی‌داد. با وجود بازی خوب بازیکنان ایران همچنان پاشنه در این بازی به سود کویت می‌چرخید و این تیم موفق شده بود همچنان فاصله چهار ، پنج گل زده خود را در شروع این دیدار حفظ کند. سرانجام نیمه نخست با نتیجه 18 بر 13 به سود کویت تمام شد.

در نیمه دوم تیم ایران انصافا بازی خیره کننده‌ای را به نمایش گذاشت. حمیدرضا زنجیرساز که نیمه دوم به دروازه رفته بود مقتدرانه از از سنگر تیم ملی ایران دفاع می‌کرد. علی پسندی پور مانع از شیطنت مهاجمان حریف می‌شد و کامران نصرتی با شوت‌های سهمگین خود چاره‌ای جز گل خوردن برای تیم حریف نگذاشته بود. تیم ایران خوب گل می‌زد و سخت گل می‌خورد اما بازی بسته از تیم کویت اجازه نمی داد فاصله امتیازها جبران شود. رحمان نوربخش از گوش راست ایران همچون موشک بر سر دفاع حریف خراب می‌شد. مصدومیت امین حیدری در نیمه نخست قدری کار را برای سرمربی تیم در نیمه دوم سخت کرده بود. دقایق به ضرر ایران رو به پایان بود و هر لحظه استرس بازیکنان بیشتر می‌شد. کویتی‌ها از تک اشتباه خط دفاعی ایران سود می‌بردند. هفت دقیقه تا پایان این مسابقه زمان باقی مانده بود و ایران هفت گل از حریفش عقب بود.

تیم ملی جوانان در نیمه دوم خوب بازی می‌کرد اما انگار این فاصله امتیازها جبران نشدنی بود. درگیری و بازی نفر به نفر در این مسابقه به اوج رسیده بود. کاملا مشخص بود که بازیکنان ایران با استرس بازی می‌کنند. حتی طایی هم ضربه پنالتی خود را خراب کرد. کار انفرادی، بازی احساسی و اشتباه در دفاع پیروزی را از ایران گرفته بود. در نهایت تیم ایران در این مسابقه با نتیجه 35 بر 27 مقابل کویت شکست خورد تا همه چیز به بازی فردا مقابل قطر و اما و اگرهای چگونگی صعود ایران در صورت پیروزی پر گل مقابل قطر، میزبان این مسابقات بکشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید