سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز حماسه حضور صدهزار نفری و عکس زباله جمع کردن کره‌ای

نگاه روز

حماسه حضور صدهزار نفری و عکس زباله جمع کردن کره‌ای

محمدعلی بهمنی‌قاجار

طبیعی است که درشرایط ناگوار فعلی باید از هر فرصتی برای باز گرداندن غرور ملی و امید به جامعه ایرانی استفاده کرد. هنگامی که در بحبوحه کارزار جهانی علیه ایران و در اوج فشارها ومصایب اقتصادی یک ملت آن چنان بزرگی وعظمت دارد که به خاطر نام ایران صدهزار نفر در یک روز غیر تعطیل و با تحمل راهبندان (ترافیک) وسختی‌های بسیار به ورزشگاه می‌روند. این یعنی سرمایه‌ای از میهن پرستی. فداکاری و بازی زیبای ملی پوشان و برد شیرین از کره مزید علت است برای غرور و افتخار ملی و میهنی .حالا جالب است که عده‌ای در فیس بوک و رسانه‌های دیگر شروع کردند به پخش عکسی از زباله جمع کردن کره‌ای‌ها در ورزشگاه آزادی بعد از شکست تا باز غرور ملی را به حس خفت و خواری تبدیل کنند . به زبان بی‌زبانی می‌گویند ببینید کره‌ای‌ها را چه قدر متمدن و بافرهنگ هستند. تیمشان باخته نه صندلی آتش زدند و نه سنگی پرتاب کرده‌اند. البته تعمیم دادن یک جمعیت صد نفری کره‌ای که سن وسال وشرایط شان به عنوان مقیم در یک کشور بیگانه یا متخصص فنی ومهندسی هستند یا کارمند سفارت یا بازرگانی جا افتاده با همه کره‌ای ها که خود غلط مهمی است. من یادم می آید همین کره ای ها البته برادران شمالی شان در مقدماتی جام جهانی 2006 هر چه در چنته بی اخلاقی و شرارت داشتند رو کردند. اما مهمتر این است که چرا ما در این شرایط نیاز مبرم به غرور ملی به حربه‌ای برای تحقیر ملی متوسل می شویم . بد نیست که از فرهنگ وخوبی های دیگران بیاموزیم اما نه این که در عطش فرصتی برای تحقیر خودمان باشیم. به ویژه این که علت افتادن به چاه بی‌فرهنگی در کشور خودمان را که عدم توسعه اقتصادی و سیاسی و زایل شدن غرور ملی است را فراموش کنیم واین گونه تبلیغ شود که کره‌ای ذاتا متمدن است ما ذاتا وحشی. ضمنا همین کره‌ای در چند زمینه اخلاق سنتی و شرقی قابل احترامی دارد و در زمینه‌های دیگر بسیار عقب افتاده است. فرهنگ کره ای ها اگر والا هم شده و دلیل پیشرفت کره‌ای‌ها در زباله جمع کردن‌شان نیست. در وهله اول درمیهن پرستی‌شان است. ما میهن پرستی کره ای ها را در سریالها وفیلمهایشان دیده‌ایم. با تکیه بر میهن پرستی و بهره‌گیری از نوری که از خورشید میهن پرستی منشا می‌گیرد. به جایگاه امروزی‌شان در جهان دست یافته‌اند. این دوستان هم به جای این که مترصد بوده و در کمین باشند تا از هرفرصتی بهانه ای برای تحقیر ملت پیداکرده؛ چماقی ساخته و بر سرملت بکوبند؛ غرور ملی ومیهن‌پرستی را تهییج کنند که سنگ بنای پیشرفت و اعتلای هر کشور و ملتی است.

 

دیدگاه‌ها   

0 #2 Guest 1391-07-29 09:36
تيرداد گرامي مسيله اي كه در نوشتار عنوان شده نگفته كه به حفظ طبيعت نكوشيم و يا از ديگران و مردمانديگر كشورها مطلبي نياموزيم. منظورش لحن گفتار رسانه ها است. بنشين و به‌تمرگ يك معني را ميرساند ولي اين كجا و آن كجا. بيشتر انتقاد خود را نسبت به خودزني برخي از رسانه هاابراز كرده است.
نقل قول کردن
0 #1 Guest 1391-07-29 09:25
درود:البته بهتر است این دو را بهم مربوط نکنیم درست است.اما با توجه به جایگاه دیدارگاه ایران بوم که دیدبان فرهنگی و منابع طبیعی است میشود با نگاه آموزشی از کار کره ای ها تجلیل کرد.نگاهی به اطراف از کوه وبوستان و ساحل وخیابان نشان میدهد بسیاری ازما به پاکیزگی میهنمان بها نمیدهیم .روز خوش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه