پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر رمضان ماه خودسازی برای دوری کردن از گناه است

خبر

رمضان ماه خودسازی برای دوری کردن از گناه است

یک استاد اخلاق گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مهم در خودسازی برای دوری کردن از گناه و معصیت است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | IetpShops , nike air max size 7.5 agitate tires for sale Leopard , nike air pegasus womens purple shoes black gold , 4011496719 , Where To Buy

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: هدف از گذراندن هر یک از دقایق، ساعات و روزهای ماه مبارک رمضان تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست. بلکه ماه رمضان، فرصتی مهم در خودسازی برای دوری کردن از گناه و معصیت است بدان معنا که با تحمل و صبر در برابر امیال و حتی در مقابله با نیازهای طبیعی، خود را برای مقابله با شیطان آماده می‌کنیم.


وی خودسازی را جوهره رسیدن به کمال دانست و تصریح کرد: اگر انسان بتواند ارزش و مقام این ماه را با همه وجود درک کند قطعا به خودسازی که جوهره رسیدن به کمال و سعادت است، می‌رسد.


طباطبایی خاطرنشان کرد: گناهانی همچون دروغ، غیبت، تهمت، تمسخر دیگران، ترک عبادت، بی توجهی به بندگی و...گاه آنقدر در زندگی روزمره انسان تکرار می‌شود که فراموش می‌کنیم هر یک از آنها معصیتی بزرگ است که آخرت انسان را به تباهی می‌کشاند.


وی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات جهان زائیده گناه و معصیت است، یادآور شد: وقتی زندگی خود را با گناه و معصیت می‌آمیزیم مشکلات و مصیبت‌ها زندگی‌ها را فلج می‌کند که اگر انسان کمی به عواقب کارهای خود در زندگی می‌اندیشید دیگر به سمت گناه و معصیت نمی‌رفت.


این استاد اخلاق اظهار کرد: دین اسلام و به ویژه قرآن کریم تاکید فراوانی بر تزکیه نفس، خودسازی و ترک گناه دارد و اگر بشر بتواند با تدبر بر راز و رمز خلقت هدف از زندگی در این جهان را بیابد آن گاه تزکیه نفس و خودسازی و ترک گناه آسان می‌شود.


وی در خصوص اهمیت خودسازی افزود: خودسازی به این معناست که ابتدا از خودمان آغاز کنیم متاسفانه عده‌ای می‌گویند وقتی گناه و معصیت در جامعه فراوان است خوب بودن و خودسازی یک فرد نقشی در جامعه ندارد در حالی که اگر هر کس طبق وجدان و توان و ایمان و باوری که دارد به خودسازی بپردازد آن گاه جامعه نیز هدایت می‌شود.


طباطبایی تصریح کرد: خودسازی مطابق با آیات قرآن کریم انسان را به رستگاری می‌رساند و سعادت دنیا و اخرت را برای خود فراهم می‌سازد.


وی توبه در درگاه خداوند را یکی از راه‌های مهم خودسازی برشمرد و گفت: وقتی گناهی در زندگی مرتکب می‌شویم و به آن بی توجهی می‌کنیم رفته رفته خود را برای گناهان بزرگ‌تری آماده می‌سازیم اما اگر در همان ابتدا علاوه بر توجه به دوری از معصیت، توبه در برابر حق و معبود را فرا بگیریم آن گاه قدمی در مسیر خودسازی نهاده‌ایم

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید