سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مستند محمد جان شکوری ساخته می‌شود

خبر

مستند محمد جان شکوری ساخته می‌شود

به همت ستاد چهره‌های ماندگار فیلم مستندی درباره زنده‌یاد محمد جان شکوری تولید خواهد شد.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | adidas am4par women wear shoes , Sunrise Underwire Bikini Top by Endless Online , JofemarShops , Australia

به گزارش مهر، ساخت مستند درباره زنده‌یاد محمد جان شکوری چهره ماندگار و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، پیش از درگذشت این استاد تاجیک زبان فارسی آغاز شده بود که با حادثه درگذشت وی، ساخت آن به پایان رسید و فیلمبرداری آن متوقف شد.بخش‌هایی از این فیلم مستند که هنوز نام قطعی آن انتخاب نشده است، در کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه فیلمبرداری شده است و بخش‌هایی از آن هم در ایران تصویربرداری شده است. قسمت‌هایی از این اثر مستند هم در منزل وی تصویربرداری شده است. این فیلم درباره آثار، احول و زندگانی شکوری زیر نظر محمود اسعدی تولید می‌شود و بانی ساختش نیز ستاد چهره‌های ماندگار است.

یکی از مسائل مهم در زندگی شکوری، اعتقاد وی به یکی بودن زبان مردم ایران و تاجیکستان بود. این استاد ادبیات فارسی معتقد بود چیزی به نام دوگانگی و تفاوت میان زبان فارسی و تاجیکی وجود ندارد و زبان مردمان دو کشور در واقع یک زبان و از ریشه‌ای واحد است.

تا پیش از بیماری و درگذشت شکوری، قرار بر این بود که وی به ایران بیاید تا بخش‌های دیگری از این فیلم مستند، فیلمبرداری شود ولی مرگ وی باعث شد مراحل فیلمبرداری این اثر به پایان برسد و تدوین آن به زودی آغاز خواهد شد. مدت فیلم مذکور 30 تا 40 دقیقه خواهد بود و دست‌اندرکاران تهیه آن سعی دارند، نسخه نهایی فیلم را تا چهلمین روز درگذشت محمدجان شکوری آماده کنند.محمدجان شکوری عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بامداد روز یکشنبه 26 شهریور در بیمارستان ابن‌سینا دوشنبه پایتخت تاجیکستان درگذشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید