جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر درمان غیرتهاجمی سرطان مغز با لیزر ابر سریع

خبر

درمان غیرتهاجمی سرطان مغز با لیزر ابر سریع

محققان دانشگاه تنسی یک لیزر ابر سریع ساخته اند که می تواند نوعی درمان غیر تهاجمی برای سرطان بویژه سرطان مغز ارائه کند.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Gucci x The North Face Release Information - FitforhealthShops - crampon adidas sans lacet pas cher black and blue

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ این فناوری جدید در مرکز کاربرد لیزر این دانشگاه ارائه شده و می تواند تومورهای سرطانی را جستجو و نابود کند.

این روش از لیزر فمتوثانیه استفاده می کند که بسیار سریع است و پالس های آن یک تریلیونوم ثانیه سرعت دارند.

چنین سرعت بالایی امکان زوم بر روی منطقه خاصی را امکانپذیر می کند تا تومور را یافته و نقشه آن را تهیه کند.

حتی مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است می توانند توسط این پالس های فوق کوتاه قابل دسترسی شوند همچنین امکان استفاده از پرتوهای شدید نیز با این شیوه  وجود دارد.

زمانی که منطقه سرطانی به دقت هدف قرار داده شود تنها شدت پرتو لیزر لازم است تا تومور را از بین ببرد به همین دلیل این شیوه قابلیت آن را دارد تا بسیار دقیقتر از روش های کنونی باشد و به جای اینکه بیمار تحت جراحی های دشوار قرار گیرد بتوان بیماری او را با شیوه ساده تر و بدون عوارض جانبی کمتری درمان کرد.

از آنجا که پرتو لیزر فمتوثانیه می تواند به طور دقیقی هم به صورت فضایی و هم به صورت موقتی متمرکز شود می تواند از بروز گرمای بیش از اندازه در مناطق غیرضروری جلوگیری کرد.

استفاده از پالس های نور لیزری طولانی تر مشابه با روشن نگه داشتن یک لامپ است که موجب گرم شدن و آسیب رساندن بافت سالم می شود.

این فناوری جدید بویژه برای درمان سرطان مغز مناسب است چرا که این سازوکار لیزری می تواند از لایه های نازک استخوان مانند جمجمه به شیوه غیر تهاجمی عبور کند.

به لطف این دقت، احتمال کمی دارد که به بافت سالم مغز آسیبی وارد شود.

از همه مهمتر اینکه این فناوری بر محدودیت های درمان فوتودینامیک و جراحی غلبه می کند در مواردی که احتمال برداشتن همه بافت سرطانی وجود ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید