جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تنفس در ماه و ابتلا به سرطان - آسیب سنگ فرشهای شیشه ای ماه به پوست

خبر

تنفس در ماه و ابتلا به سرطان - آسیب سنگ فرشهای شیشه ای ماه به پوست

اگرچه زندگی بر روی ماه همیشه آرزو و هدف انسان بوده است اما ظاهرا این همسایه زمین با انسان رفتار مناسبی نخواهد داشت چرا که گرد و خاک موجود بر روی سطح آن برای بشر سمی است.

FW0663 - adidas samba ireland live score last night - adidas Futurenatural Shoes Vivid Red Mens | Gucci x The North Face Release Information - FitforhealthShops - crampon adidas sans lacet pas cher black and blue

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ سطح ماه با لایه ضخیمی از گرد و خاک دست نخوره پوشیده شده است که فوق العاده ریز و ظریف هستند و از این رو استنشاق آنها آسان است. همچنین مانند تنفس کردن آزبست و خاکستر آتشفشانی، خطر ابتلا به سرطان های مختلف را نیز افزایش می دهد.

محققان دانشگاه تنسی با اشاره به نخستین گام های نیل آرمسترانگ بر روی ماه می گویند: فضانوردان ماموریت آپولو تاثیرات نامطلوب پوستی، چشمی و تنفسی را گزارش کرده بودند که می تواند با قرارگرفتن در معرض گرد و خاکی باشد که به لباس های فضایی آنها در طول فعالیت هایشان بر روی ماه چسبیده باشد و در نتیجه وارد فضاپیما شده باشد.

انسان توانسته حداکثر دو یا سه روز بر روی ماه باشد و این مدت نیز یا در فضاپیما بوده و یا در لباس فضایی.

این محققان می گویند اما با قرارگرفتن طولانی مدت در ماه،‌ این گرد و خاک حتی با پوشیدن لباس های محافظ خاک، می تواند به مقر فضانوردان راه یابد و مضر باشد.

این غبارهای ریز، سیستم تنفسی انسان را مختل می کنند و موجب بروز التهاب در مسیر هوایی انسان و افزایش خطر ابتلا به سرطانهای مختلف می شوند. این غبار و گرد و خاک که میلیونها سال در معرض پرتو فرابنفش بوده است می تواند به اعماق ریه نفوذ کند.

سنگ فرش های تند و تیز ماه نیز مانند شیشه عمل می کنند و می توانند برای چشم و پوست آسیب زا باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه