سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برگزاری همایش گریز اهریمن به مناسبت روز آذربایجان - سال 1389

خبر

برگزاری همایش گریز اهریمن به مناسبت روز آذربایجان - سال 1389

در چند دهه‌ی گذشته 21 آذر برای ایرانیان جشنی گرانمایه است از آنجا که چنگال اهریمن سرخ از سر سبز ایران کوتاه شد، از این رو امسال نیز به مانند سال‌های گذشته انجمن مهرگان مراسمی را به یادبود این روز بر پا خواهد کرد. این همایش  در روز 21 آذر ماه از ساعت 17:30 تا 20 در مکان دایمی این انجمن و با حضور جمعی از استادان، پژوهشگران و ایران دوستان برگزار خواهد شد.

در پایان پیامی از دکتر نصرت الله جهانشاه لو به مناسبت چاپ دوم خاطرات ایشان (کتاب ما و بیگانگان) را در پی می‌آوریم.

هم‌میهنان، به ویژه جوانان ما که بسا در آینده چنین دام‌هایی بر سر راهشان گسترده خواهد شد باید توجه کنند که کارهای نادرست من و همکارانم در برپایی حزب توده و فرقه دموکرات آذربایجان پی آمدهای شومی برای میهنمان به بار آورد و چه نوجوانانی را که سرمایه‌های ارزنده و گرانبهای ما بودند به کشتن داد و چه خانواده‌هایی را که بی سرپرست و بی سروسامان کرد.
ما که بی گمان خود می خواستیم زندگی هم‌میهنمان خود را بهبود بخشیم، دانسته یا ندانسته آنها را به سوی پرتگاه نیستی راندیم. بدیگران کاری ندارم اما من در برابر سروش درونم بسیار شرمنده‌ام زیرا تنها آن‌شمار خانواده‌ها نبودند که از حزب سازی و فرقه تراشی ما آن‌هم به دستور بیگانگان از میان رفتند بلکه مسیر زندگی هزاران خانواده‌های دیگر دگرگون شد و چه بسا آنها را در غربت و در میهن به خاک سیاه نشاند.
برلن 21 آذر 1387

دکتر نصرت ا... جهانشاهلو افشار

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه