شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر میوه‌های ترکیه رقیب جدید کشاورزان

خبر

میوه‌های ترکیه رقیب جدید کشاورزان

عضوکمیسیون اقتصادی‌مجلس با بیان اینکه ورود میوه‌های قاچاق از ترکیه با اقتصادمقاومتی مغایرت دارد، گفت:سازمان استاندارد به وضعیت نامناسب قاچاق یا واردات محصولات کشاورزی ورود کند.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | AIR JORDAN 4 BLANCAS Y ROJAS - BabylinoShops - nike air jordan grey low heels shoes blue sneakers

ابراهیم نکو  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره قاچاق میوه از ترکیه، خاطرنشان کرد:میوه‌های قاچاق ترک بازار ما را اشباع کرده در حالی که کشاورز داخلی دغدغه فروش محصولاتش را دارد.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر مبنای کدام سیاست اقتصادی قاچاق  محصولات خارجی رویه‌ای مناسبی است ، تصریح کرد:سازمان استاندارد باید به وضعیت نامناسب  قاچاق یا واردات محصولات کشاورزی ورود کند؛ زیرا  با تهدید امنیت غذایی سلامت مردم به خطر می‌افتد.

سازمان استاندار مهر باطل به فروش تمام میوه‌های قاچاق بزند

وی ادامه داد: سازمان استاندار  باید با نمونه برداری از میوه‌های که بدون غربالگری وارد کشور می‌شوند این وضعیت را تا حدی کنترل کند؛ اما این تاکتیک هم نمی‌تواند بطورکامل سلامت میوه  را تایید کند؛بلکه سازمان استاندار باید مهر باطل به فروش تمام میوه‌های قاچاق بزند.

نکو تصریح کرد:میوه‌های قاچاق  و واردات میوه در شرایطی که ما می‌توانیم به سادگی امنیت غذای کشورمان  را تضمین کنیم،جای سوال دارد که چرا خاتمه نمی‌یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآورشد:کشاورزی که با هزینه‌های بالا ،محصولات کشاورزی را تولید می‌کند نباید بدون حمایت رها شود و این در حالی است که عدم حمایت از کشاورز منجر به معضل اقتصادی می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری‌خانه  ملت ؛انگور شیلی، کدو حلوایی ترکیه، سیر چینی، پرتقال مصری، شاه‌بلوط و آووکادو از ترکیه به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

 و این در حالی است که نارنگی‌های قاچاق پاکستانی با حجم بسیار بالا وارد شده که سه برابر نرخ واقعی نیز به فروش می‌رسند.

 نارنگی‌های پاکستانی که به صورت قاچاق وارد می‌شود به قیمت 4500 تومان در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد این در حالی است که قیمت واقعی آن ها 1500 تومان است.با توجه به ممنوعیت ورود مرکبات به کشور برخی میوه ها از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شوند و به دلیل وجود واسطه‌های زیاد در این زمینه قیمت آن ها افزایش می‌یابد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه