جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نجات زمین با کمک بزرگترین اتاقک مه جهان

خبر

نجات زمین با کمک بزرگترین اتاقک مه جهان

دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید می‌توانند با شبیه‌سازی جو در بزرگترین اتاقک مه‌ جهان، نحوه شکل‌گیری ابرها را بررسی کنند.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Trending

به گزارش بخش فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تولید یک ابر در محیط داخل اتاق آسان نیست، اما با استفاده از اتاقک مه، امکان شبیه‌سازی شرایط جوی و تولید ابر فراهم می‌شود.


در آزمایشگاه پردازش جوی – بزرگترین اتاقک مه داخلی – دانشگاه کالیفرنیا، ترکیبات شکل‌دهنده ائروسل و بخار آب به اتاقک دو طبقه با پوشش تفلونی تزریق می‌شود.


نورهای مشکی و یک لامپ قوسی آرگون 200 کیلووات در نقش خورشید عمل کرده و شرایطی مانند دما، فشار، رطوبت و گرما را شبیه‌سازی می‌کند.


بیش از 30 ابزار ساخته شده توسط دانشجویان و محققان این دانشگاه برای اندازه‌گیری ائروسل و ویژگی‌های فیزیکی که منجر به شکل‌گیری قطرات ابر می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ائروسل‌ها اصلی‌ترین منبع عدم قطعیت در مدل‌های آب و هوایی محسوب می‌شوند و این آزمایشگاه پردازش جوی می‌تواند در تصحیح درک محققان از تغییرات آب و هوایی، همچنین بررسی کیفیت هوا و جمع‌آوری داده استفاده شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه