شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست ایران پژوهی جهان ایرانی پیام ملامصطفی بارزانی به همایش پنجم حزب پان‌ایرانیست (تهران ـ 16 تیرماه 1346)

جهان ایرانی

پیام ملامصطفی بارزانی به همایش پنجم حزب پان‌ایرانیست (تهران ـ 16 تیرماه 1346)

جناب آقای محسن پزشکپور رهبر گرامی پارت قهرمان پان ایرانیست چه بجاست در آستانه پنجمین همایش حزب پرافتخاری که نشان داد جدایی‌های ظاهری میان تیره‌های یک نژاد نمی‌تواند پیوندهای عمیق و ناگسستنی تاریخی و نژادی و فرهنگی آنان را از میان بردارد . پاکیزه‌ترین درودها و سپاس‌های خود و خالصانه‌ترین و گرم‌ترین، سلام پارت دموکرات کردستان « حزب برادر» و شورانگیزترین درودهای همه رزمندگان رستاخیز آزادگی بخش کردستان این سو ، به ویژه پیش‌مرگان دلاور و قهرمان رستاخیز را به پیشگاه کنگره سرافراز حزب برادر و همه زنان و مردان آزاده‌ای که در سنگر حزب شکست‌ناپذیر پان ایرانیست گرد هم آمده‌اند گسیل دارم ... به راستی در آن زمان که همه تیره‌های نژاد ما در پهنه‌ی نیاخاک خود ، یگانه و آزاد و سربلند ، زیستی در خور این نژاد و این نیاخاک داشتند ، جهان پیرامون ما ، به ویژه آسیای میانه در آرامش و صفای زندگی در کار ساختن و آفریدن بود و مردان بلندبالای نژاد ما ، هر یورش که از باختر آهنگ ویرانی آسیای پرشکوه را داشت با شکست دمسازشان می‌کردند و نبردهای هفتصدساله ایران برابر روم نشانی از این قهرمانی‌ها است که نگذاشت آیین بردگی‌پرور روم از معبر پولادین سرزمین آرین‌های آسیایی به سوی خاور راهی بگشاید .

این بجاست که ما و شما ، به خود ببالیم و چونان گذشته دست در دست هم در راه آزادگی نژاد و نیاخاک خود و در هم شکستن توطئه‌های استعماری شوونیست‌ها ، نبردی هم‌آهنگ را دنبال کنیم .

در خاتمه ... بار دیگر درودهای « آرین‌ها » را از سوی خود و رستاخیز آزادگی‌بخش کردهای این سوی مرز و مکتب سیاسی و کمیته مرکزی پارت دموکرات کردستان عراق به سوی کنگره پنجم حزب برادر « پان ایرانیست» ، می‌فرستم .

رهبر رستاخیز و رییس پارت دموکرات کردستان عراق
ملامصطفی بارزانی
دوازدهم تیرماه 1346 موافق دوم ژوئیه 1967

 

منبع : روزنامه خاک و خون (شماره 246 ـ یکشنبه 18 تیرماه 1346)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه