شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری باغ پرندگان چهارباغ ساوجبلاغ مجموعه‌ای بی نظیر از پرندگان

گردشگری

باغ پرندگان چهارباغ ساوجبلاغ مجموعه‌ای بی نظیر از پرندگان

خبرگزاری مهر: نمایشگاه و باغ پرندگان چهارباغ یکی از بزرگترین مجموعۀ کبوتران وماکیان زینتی در جهان را داراست ومجموعه ای بی نظیر از پرندگان آبزی،کنارآبزی،شکاری ها، طوطی هاو...را در خود جای داده است و این روزها پذیرای گردشگران است.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | nike air pegasus 29 mens 4e online - Nike M2K Tekno Shoes Άσπρα AO3108 - 100

به گزارش خبرنگار مهر، دوستداران طبیعت و پرندگان هر بار نامی از باغ پرندگان را می شنوند ناخداگاه باغ زیبای پرندگان اصفهان رابه خاطر می آورند.

در سالهای اخیر علاوه بر اصفهان چندین شهر دیگر نیز اقدام به راه اندازی باغ پرندگان کرده اند.

یکی از زیباترین و در نوع خود کم نظیرترین مجموعه های نگهداری پرندگان نیز در استان البرز واقع است.

نمایشگاه پرندگان شهر چهار باغ با مساحتی بالغ بر10 هزار متر مربع(در طبقات) دارای سالن های سرپوشیده همچنین برکه و جزایر متعدد به عنوان یک مرکز علمی آموزشی وتفریحی به منظور نگه داری از گونه های نادر و رو به انقراض طراحی وساخته شده است.

این نمایشگاه بزرگترین کلکسیون کبوتران وماکیان زینتی در جهان را دارا بوده ومجموعه ای بی نظیر از پرندگان آبزی، کنارآبزی، شکاری ها، طوطی هاو...را در خود جای داده است.

جالب است بدانید که این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه است که پنج هزار پرنده نادر را از65کشور جهان در خود جای داده است و جالبتر این که این نمایشگاه بی نظیر در استان البرز قرار دارد.

باغ پرندگان چهارباغ در اتوبان کرج هشتگرد، خروجی کردان، شهر چهارباغ نبش گلستان پنجم واقع است و علاقمندان می توانند همه روزه برای بازدید از بخشهای مختلف این نمایشگاه وباغ زیبا به ان مراجعه کنند.

مدیر بزرگترین نمایشگاه پرندگان خاورمیانه گفت: دستگاه های مرتبط با ورود پرندگان به داخل کشور در زمینه واردات پرنده همکاری لازم را ندارند که این امر بسیار نامطلوب است.

امیرمحمد امیرراد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نمایشگاه های پرنده برای توسعه خود نیازمند وارد کردن برخی از گونه های پرنده از خارج کشور هستند اما متاسفانه دستگاه های ذیربط در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

وی ادامه داد: دامپزشکی و محیط زیست در این زمینه با ما همکاری نمی کنند و به نظر می رسد که دلایل آنها در خصوص همکاری کردن در زمینه واردات پرنده غیرمنطقی باشد.

مدیر نمایشگاه پرنده شناسی چهارباغ ساوجبلاغ اظهار داشت: هر تقاضایی که برای واردات پرنده ارائه می دهیم، با مخالفت دستگاه های ذیربط مواجه می شود که این امر موجب می شود نتوانیم گونه های پرنده مورد نیاز خود را به کشور وارد کنیم و در نمایشگاه گردهم آوریم.
 
دستگاه های ذیربط در زمینه واردات پرنده فکر بسته ای دارند
 
امیرراد در بخش دیگری از سخنان خود نیز بیان کرد: دستگاه های ذیربط در زمینه واردات پرنده فکر بسته ای دارند که این امر موجب می شود با واردات گونه های مختلف پرنده مخالفت کنند.
 
وی ادامه داد: به نظر می رسد یکی از مهمترین عوامل موثر در بروز مخالفت از سوی این ادارات این است که این دستگاه ها علم کافی را در خصوص پرنده شناسی و لزوم وارد کردن پرنده ندارند و به اهمیت این امر به صورت کامل واقف نیستند.
 
مدیر بزرگترین نمایشگاه پرندگان زیستی و کمیاب جهان در خاورمیانه اظهار داشت: دستگاه های ذیربط تصور می کنند پرنده های وارداتی ممکن است با خود بیماری به کشور ما بیاورند درحالیکه این تصور غلط است زیرا سلامت آنها در کشور صادرکننده مورد آزمایش قرار می گیرد.
 
 
امیرراد عنوان کرد: این کشورها پرندگان صادراتی را در قرنطینه قرار می دهند و پس از اطمینان از سلامت آنها به آنها مجوز خروج می دهند.
 
وی یادآور شد: لازم است دیدگاه بدبینانه و غیرمنطقی یادشده در اسرع وقت اصلاح و اجازه وارد کردن گونه های مختلف پرنده به کشور داده شود تا بتوانیم نمایشگاه های پرنده شناسی را تکمیل کنیم.
 
امیرراد اضافه کرد: تا به حال بخش خصوصی در کشور اقدام به برپایی نمایشگاه پرندگان نکرده بود و برپایی نمایشگاه پرندگان چهارباغ، اولین اقدام بخش خصوصی در این زمینه است.
 
2500 نمونه از پرندگان سراسر دنیا در نمایشگاه نگهداری می شود
 
مدیر نمایشگاه پرندگان زیستی و کمیاب چهارباغ در بخش دیگری از سخنان خود نیز یادآور شد: در این نمایشگاه حدود دو هزار و 500 نمونه از پرندگان سراسر دنیا نگهداری می شود.

امیرراد اضافه کرد: این نمایشگاه از نظر تعداد پرنده و محیط در خاورمیانه اول است و امیدواریم مورد استقبال مردم ایران قرار گیرد.

وی افزود: این نمایشگاه در عین حال یک مرکز علمی، آموزشی و تفریحی برای نگهداری از گونه های نادر و رو به انقراض نیز محسوب می شود.

امیرراد اظهار امیدواری کرد که در خصوص وجود نمایشگاه، اطلاع رسانی کافی صورت گیرد تا همه از وجود چنین مرکزی در ایران مطلع شوند.
 

راه اندازی بزرگترین کتابخانه تخصصی پرنده شناسی کشور
 
بزرگترین کتابخانه تخصصی پرنده شناسی کشور در نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب شهر چهارباغ ساوجبلاغ واقع در استان البرز راه اندازی شد.

مدیر نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب چهارباغ افزود: در این نمایشگاه حدود هفت هزار جلد کتاب در خصوص پرنده شناسی نگهداری می شود که این تعداد بسیار قابل توجه است.
 
امیرمحمد امیرراد ادامه داد: بسیاری از این کتابها ارزشمند هستند و اعتبار محتوایی کافی برای انجام یک مطالعه مطلوب را دارند.
 
این کارشناس بیان کرد: همچنین بسیاری از این کتابها منابع بسیار خوبی برای مطالعه در خصوص پرنده شناسی محسوب می شوند و علاقمندان می توانند با مطالعه آنها اطلاعات خود را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهند.
 
امیرراد اظهار داشت: علاقمندانی که مایل به مطالعه در خصوص پرنده شناسی باشند برای بهره مندی از امکان مطالعه کتابهای پرنده شناسی این مرکز می توانند به نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب جهان در چهارباغ مراجعه کنند.
 
وی عنوان کرد: کتابهای این مرکز در خصوص بخش عمده ای از پرندگان جهان است و کمتر پرنده ای است که اطلاعات مربوط به آن در کتابهای کتابخانه یادشده موجود نباشد.
 
 
50 هزار گونه پروانه در فاز اول نمایشگاه پروانه شناسی نگهداری می شود
مدیر نمایشگاه پرنده شناسی چهارباغ ساوجبلاغ گفت: 50 هزار گونه پروانه در فاز اول نمایشگاه پروانه شناسی نگهداری می شود.
 
امیرراد افزود: راه اندازی نمایشگاه پروانه در چهارباغ دو فاز دارد که در فاز اول، حدو 50 هزار گونه پروانه نگهداری می شود و تعداد پروانه ها در فاز دوم این نمایشگاه نیز تقریبا همین تعداد خواهد بود.
 
وی ادامه داد: این مجموعه یکی از بزرگترین مجموعه های پروانه است و راه اندازی آن می توان به نوعی به ایجاد یک بانک اطلاعاتی پروانه شناسی کمک کند و آثار مطلوبی در پی داشته باشد.
 
این نمایشگاه در اتوبان کرج - قزوین، خروجی کردان، شهر چهارباغ، نبش گلستان پنجم واقع است و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 4562525 - 0262 تماس حاصل کنند.

دیدگاه‌ها   

+2 #2 محمد 1394-09-29 09:42
سلام .نگهداری پرندگان کار پر زحمتی هست و زیبایی آنان بزرگی عظمت خلقت را نشان میدهد .امیدوارم دوستان در طبیعت بودن را با همه سختی های تحمل کنند .و گونه های نادر را بیشتر ببینیم .
نقل قول کردن
+2 #1 دوستدار پرندگان 1393-02-08 19:51
این جایی که می گی باغ پرندگان نیست قفس پرندگانه. دلم برای اون پرنده های بی
چاره می سوزه معلوم نیست روزانه چندتاشون میمیرن کسی به دادشون نمیرسه. کثیف ترین بدبوترین افتضاح ترین جای دیدنی بود که تا به حال رفتم برای پرنده هاقفس درست کردن بدون هیچ تهویه ای.من که از بوی بد نتونستم حتی از پله هاش بالا برم نه تنها من که همه خونوادمم نتونستن برن بالا.پولمون هم از جیبمون رفت. باغ پرندگان اصفهان کجا قفس پرندگان کرج کجا. اگه خواستین یه جای دیدنی تو کرج برین هیچ وقت اینجا رو انتخاب نکنیدباعث تاسف
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید