جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم سوختن 26 هزار متر مربع از جنگل‌های آستارا

زیست بوم

سوختن 26 هزار متر مربع از جنگل‌های آستارا

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر مرزی آستارا گفت: 26 هزار متر مربع از جنگل‌های این شهرستان، توسط شعله های آتش بلعیده شد.


سرخوش کرمزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی چند روز گذشته، دو مورد آتش سوزی در جنگل‌های مناطق کوهستانی آستارا به وقوع پیوست که موجب سوختن و از بین رفتن 26 هزار متر مربع از اراضی جنگلی شهرستان گردید.


وی با تأکید بر اینکه عوامل انسانی و بی احتیاطی هنگام روشن کردن آتش به هنگام وزش باد گرم (گرمیج) در مناطق جنگلی سبب بروز این حوادث شد، ادامه داد: طی چند روز گذشته 16 هزار متر مربع از اراضی جنگلی روستای ویرمونی و 10 هزار متر مربع از اراضی جنگلی روستای کشفی در آتش سوخته است.


کرمزاده از منابع طبیعی به خصوص جنگل‌ها به عنوان مهمترین میراث بشری نام برد و افزود: بی احتیاطی در روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها، عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد که بر توجه بیشتر در این زمینه تأکید می‌شود.


وی از بسیج همگانی شهرستان برای مهار آتش در مناطق مذکور، تقدیر و اظهار کرد: صدور دستور فرماندار شهرستان برای استفاده از توان همه دستگاه‌ها در مهار آتش بسیار تأثیرگذار بود.


کرم زاده عنوان کرد: پیگیری و حضور معاونین فرمانداری، بخشدار مرکزی، شهردار آستارا، اعضای شوراهای شهر و روستا، دهیاران، نیروهای سپاه و بسیج، نیروهای هلال احمر، مرزبانی و نیروهای منابع طبیعی در کنار وظیفه شناسی شرکت‌ها و پیمانکاران منابع طبیعی، اهالی محل و طبیعت دوستان شهرستان در مهار به موقع آتش بسیار تأثیرگذار بود.


رئیس اداره منابع طبیعی آستارا تأکید کرد: خوشبختانه از ابتدای سال‌جاری تاکنون، آتش‌سوزی وسیع در سطح شهرستان نداشتیم که امیدواریم این وسعت هم به حداقل‌ها تقلیل یابد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه