جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم اناردانه‌های یزد در هند ادویه می‌شوند

زیست بوم

اناردانه‌های یزد در هند ادویه می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از صادرات اناردانه تولیدی استان به کشورهای پاکستان و هند خبر داد.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Nike - Sportswear - Nike Tracksuits, Jackets & Trainers

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، اظهار کرد: این کشورها عمده خریداران اناردانه یزد هستند که آن را آسیاب و به عنوان ادویه‌جات در غذاها استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باغات انار استان در سطح 7000 هکتار است که پیش‎‎بینی می‌شود از این سطح 98 هزار تن محصول برداشت شود. در سال جاری تقریباً 6960 هکتار استان زیرکشت انار رفته که از این میزان، 6532 هکتار آن بارور است و پیش‌بینی می‎‎شود که از این سطح 98 هزار و 580 تن محصول انار برداشت شود.

ابراهیمی، میزان تولید انار سال گذشته استان را 104 هزار و 600 تن اعلام کرد و علت کاهش تولید سال جاری در مقایسه با سال گذشته را سرمازدگی باغات در اسفند سال گذشته و بروز یک سری مشکلات دیگر اعلام کرد.

وی، بیشترین سطح زیرکشت انار استان را به ترتیب مربوط به شهرستان‌های تفت، یزد، میبد، اردکان و مهریز اعلام کرد و گفت: عمده تولیدات انار استان در این شهرستان‎‎ها صورت می‎‎گیرد ولی در دیگر شهرستان‏‏های استان مانند بافق و خاتم محصول انار به میزان خیلی کمتری تولید می‌شود.

ابراهیمی، عمده ارقام ‎انار تولیدی استان را شامل ملس یزدی، میخوش، گِل تفت و انار شیرین شهوار اعلام کرد و افزود: انار شیرین زودتر به فصل برداشت می‌‏‏رسد به نحوی که از نیمه شهریورماه، فصل برداشت آن آغاز می‏‏‎شود و سپس در در نیمه مهر و اوایل آبان برداشت کلی انار استان را شاهد خواهیم بود.

وی، بیشترین انار شیرین استان را مربوط به شهرستان‏‏های ابرکوه و عقدا دانست و گفت: در شهرستان‎‎های دیگر نیز انار شیرین به مقادیر کمتری تولید می‎‎شود.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی ارقام انار مانند انار تفت(گِل تفت) به دلیل ترش بودن در هنگام برداشت، پس از نگهداری آن بعد از مدتی قابل مصرف خواهد بود، ادامه داد: این رقم را به راحتی می‎‎توان تا اسفندماه نگهداری کرد به طوری که کم‎‎کم طعم انار به شیرینی می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: باغداران تفتی عمدتاً انار تولیدی خود را در انبارهای سنتی نگهداری می‎‎کنند و نزدیک به اواخر بهمن یا اسفندماه، آن را به بازار که غالباً استان‌های تهران، شیراز و اصفهان است، عرضه می‎‎کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه