پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تصویربرداری از 3قلاده خرس‌قهوه‌ای در قزوین

زیست بوم

تصویربرداری از 3قلاده خرس‌قهوه‌ای در قزوین

ماموران یگان حفاظت شهرستان البرز استان قزوین موفق به تصویربرداری از 3 قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات این شهرستان شدند.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | CZ0948 - size 10 air jordan high heels - Nike Air Max 95 OG Neon 2020 (PS) - 001

سیاوش غیاثوند، سرپرست اداره محیط زیست شهرستان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت این شهرستان در حین عملیات گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات شکار و صید موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده خرس ماده به همره دو توله او در حوزه استحفاظی این شهرستان شدند.


سرپرست اداره محیط زیست شهرستان البرز افزود: خرس قهوه‌ای جثه‌ای بزرگ، گوش‌هایی کوچک و گرد، دمی بسیار کوچک و نامشخص، سری پهن، پوزه‌ای کشیده و چشم‌هایی ریز و نزدیک به هم دارد. گردنش کوتاه و کلفت، دست و پایش بلند و کلفت، دارای پنج ناخن بلند، بدنش پوشیده از موهای انبوه، زبر و بلند و رنگ موهای بدنش بسیار متغیر و از زرد روشن تا قهوه‌ای تیره است.


وی افزود: طول بدن این پستاندار 180 تا 250 سانتی‌متر، طول دمش 6 تا 14 سانتی‌متر، ارتفاع بدنش 90 تا 120 سانتی‌متر و وزنش 100 تا 385 کیلوگرم است و بزرگ‌ترین گوشت‌خوار ایران به شمار می‌رود.


غیاثوند تصریح کرد: از نظر پراکنش این گونه در اروپا، آمریکا و آسیا پراکنده است، در ایران از شمال خراسان تا آذربایجان و لرستان، خوزستان و فارس دیده می‌شود و در مناطق جنگلی خزر، ارسباران و زاگرس، علفزارهای مرتفع کوهستانی و دره‌های پایین دست جنگل زندگی می‌کند.


وی گفت: خرس قهوه‌ای همه چیزخوار است و اغلب از موادگیاهی شامل میوه، ریشه، دانه و جوانه گیاهان تغذیه می‌کند، گاهی هم حشره، مهره‌داران کوچک، ماهی، لاشه‌ی حیوانات، دام‌های اهلی، زباله و عسل می‌خورد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه