جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم زیبایی به رنگ پازن

زیست بوم

زیبایی به رنگ پازن

کارشناس مسوول واحد حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: شکار غیرمجاز بر کاهش تعداد جمعیت بزهای وحشی استان تأثیرگذار است.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | nike sb koston dunk low blue grey hair images - Compra Jordan AIR JORDAN XXXV - 004 - CQ4227

بهروز جعفری در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه کل و بز وحشی(پازن) در مناطق صخره‌ای و صعب‌العبور زندگی می‌کنند، افزود: حضور این گونه حیوانی به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی استان زیبایی دوچندانی داده است.


وی ادامه داد: این گونه حیوانی بیشتر در منطقه حفاظت شده قورخود، گلول و سرانی و پارک ملی و منطقه حفاظت شده سالوک و ساری گل دیده می‌شود.


به گفته جعفری، کل و بز وحشی در مناطق صاف آسیب‌پذیر هستند.


وی در ارتباط با خصوصیات ظاهری این حیوان اظهار کرد: کل و بز وحشی(پازن) از خانواده گاوسانان است که دارای شاخ‌های بلند و شمشیر مانند است.


این مسوول با بیان اینکه طول شاخ‌ها تا 150 سانتی‌متر نیز می‌رسد، تصریح کرد: وجود شاخ‌های بلند در این گونه حیوانی زیبایی خاصی را به این حیوان داده است.


‌به گفته وی، بر روی شاخ‌ها گره‌هایی وجود دارد که نشان دهنده سن این حیوان است.


جعفری، اندازه طول سر و تنه این حیوان را 120 تا 150 سانتی متر و وزن این حیوان را 30 تا 120 کیلوگرم ذکر کرد.


به گفته کارشناس مسوول واحد حیات وحش و آبزیان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی، کل و بز وحشی روز گرد هستند و به صورت اجتماعی زندگی می‌کنند.


وی در خصوص تعداد جمعیت این نوع در این استان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد جمعیت این گونه از وضعیت مناسبی برخوردار است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه