سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کشف اولین دوزیست در تالاب میقان اراک

زیست بوم

کشف اولین دوزیست در تالاب میقان اراک

‌وزغ سبز‌ به عنوان اولین دوزیست در تالاب میقان کشف شد.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | Grailify - air force new mexico basketball - nike and jordans 50 dollars in gold price list Light Smoke Grey

محمود کلنگری فعال محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از کشف اولین دوزیست در تالاب میقان اراک خبر داد و گفت: وزغ‌ها به صورت کلی به استثنای استرالیا و قطب جنوب در تمام مناطق دنیا اعم از مناطق خشک تا جنگل‌های بارانی دیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ایران هشت گونه وزغ وجود دارد، اظهار کرد: وزغ‌ها پوستی زبر، کدر و پوشیده از غدد طبیعی دارند. این جانور یک جفت غده برجسته در پشت سر خود دارد که در زمان ترس و اسیر شدن سمومی را ترشح می‌کند که جهت دفع دشمنان طبیعی بر می‌آید.


کلنگری اضافه کرد: نام این وزغ کشف شده در تالاب میقان، وزغ سبز است که در نیمه غربی کشور یافت می‌شود و در علفزارها، تالاب ها و آبگیرهایی که دارای آب شور هستند، می‌تواند زیست کند.


این عضو گروه حامیان تنوع زیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه طول بدن این وزغ به 90 میلیمتر می‌رسد، افزود: این جانور در طول روز گودال کوتاهی حفر کرده و در آن مخفی می‌شود و در طول شب از حشرات، کرم‌ها و برخی گیاهان تغذیه می‌کند.


کلنگری اظهار کرد: این وزغ روز پنج‌شنبه هفته گذشته در شرق تالاب میقان اراک در میان نی‌زارها و

زون نی‌زار دیده شد و نام آن به عنوان اولین دوزیست تالاب ثبت خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه