پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خواهر دوقلوی خورشید کشف شد

زیست بوم

خواهر دوقلوی خورشید کشف شد

مطالعه ستاره شناسان دانشگاه تگزاس آمریکا نشان می دهد، خورشید یک خواهر دوقلو دارد که حدود 110سال نوری از زمین فاصله دارد.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | IetpShops - nike roshe one lava boys - Buy Online - Nike Air Force 1 for Women & Men

مطالعه ستاره شناسان دانشگاه تگزاس آمریکا نشان می دهد، خورشید یک خواهر دوقلو دارد که حدود 110سال نوری از زمین فاصله دارد.

به گزارش ایرنا از یونایتدپرس، خورشید ستاره غول پیکری که زمین را گرم می کند و در مرکز منظومه شمسی واقع شده است هیچ فرزندی ندارد.

اما یک مطالعه که توسط ستاره شناسان دانشگاه تگزاس در اوستین انجام شده است نشان می دهد که خورشید یک خواهر دوقلو دارد.

این ستاره خواهر که ˈHD 162826ˈ نام دارد حدود 110 سال نوری از زمین فاصله دارد.

HD 162826 را با چشم غیر مسلح نمی توان مشاهده کرد اما با یک دستگاه دوربین دوچشمی قابل روئیت است و در صورت فلکی هرکولس در فاصله کمی از ستاره «وگا» واقع شده است که یکی از درخشانترین ستاره ها در آسمان شب است.

محققان دانشگاه تگزاس به منظور کشف ستاره های بالقوه خواهر خورشید 23 ستاره را از رصد خانه مک دونالد واقع در فورت داویس در تگزاس مورد مطالعه قرار دادند

ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ ˈکلی ماگلانˈ در رصد خانه لاس کمپاناس واقع در شیلی تصاویر با وضوح بالا چند ستاره را که تنها از نیم کره جنوبی قابل رویت است تماشا کردند.

محققان متوجه شدند که HD 162826 تنها ستاره ای است ساختار شیمیایی بسیار مشابه ای با خورشید دارد که نشان می دهد این دو به احتمال زیاد از یک ابر گاز کیهانی تشکیل شده اند.

ایوان رامیرز ستاره شناس دانشگاه تگزاس گفت:اگر بتوانیم مشخص کنیم که خورشید در چه بخشی از کهکشان تشکیل شده است این موضوع می تواند به ما در درک مسائل بسیاری از جمله وجود انسان بر روی زمین کمک کند.

مطالعه این ستاره شناسان روز اول ژوئن در مجله Astrophysical منتشر می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه