جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان اما و اگر در مرمت ارگ نادری شیروان!

یادمان

اما و اگر در مرمت ارگ نادری شیروان!

مدیر میراث فرهنگی شهرستان شیروان گفت: طی سال جاری هیچ اعتبار مصوبی برای مرمت تپه (ارگ) نادری این شهر اختصاص نیافته است.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

سیاح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: این تپه تاریخی به ثبت ملی رسیده است، اما تاکنون هیچ گونه عملیاتی برای مرمت این اثر تاریخی انجام نشده است.

وی ادامه داد: طی پی گیری و مذاکرات انجام شده با فرمانداری شیروان، قرار بر این شده است تا در سال آینده اعتبار خوبی برای احیاء این اثر تاریخی اختصاص یابد.

محمد سویدانلویی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی پیش از این گفته بود: ارگ(تپه) تاریخی نادری شیروان پنج سال دیگر تبدیل به مکان گردشگری خواهد شد. این تپه تاریخی به ثبت ملی رسیده است. زمانی که یک اثر تاریخی به ثبت ملی برسد هیچ کسی اجازه ساخت و ساز در عرصه آن اثر را ندارد.

وی ادامه داد: حدود چهار سالی بود که سازمان میراث فرهنگی هیچ بودجه‌ای برای امر تملک و کاوش اختصاص نداده بود و علاوه بر آن تفکر این سازمان بر این است تا تملک اراضی واقع در عرصه این مکان‌ها از طریق اعتبارات استانی انجام شود. طی پیگیری‌های انجام شده در شورای برنامه ریزی مصوب شد تا مبلغ 200 میلیون تومان برای تملک املاک واقع در عرصه این مکان تاریخی اختصاص یابد.

سویدانلویی در پاسخ به این سوال که اگر این اعتبارات اختصاص نیافت تکلیف تملک اراضی چه خواهد شد، بیان کرده بود: این اداره کل به تنهایی قادر نیست تا تمامی املاک واقع در عرصه‌های تاریخی استان را تملک کند و سیاست بر این است تا با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی انجام شود.

به گزارش ایسنا، این تپه در حال حاضر عظیم‌ترین و مهم‌ترین محوطه باستانی شمال شرق کشور و یکی از اولین مراکز فرهنگ و تمدن و تاریخ خراسان شمالی به حساب می‌آید. قدمت این تپه مربوط به هزاره پنجم و چهارم پیش از میلاد است و از اولین محوطه‌های مسکونی حاشیه رود اترک محسوب می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید