جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ‌هویت موزه‌ای کاخ مروارید احیاء می‌شود؟

یادمان

‌هویت موزه‌ای کاخ مروارید احیاء می‌شود؟

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرزگفت: کاخ مروارید مجموعه‌ای 30 هکتاری به جا مانده ازدوران پهلوی است که طی سال‌های گذشته آسیب زیادی دیده است و ازآن شکوه و زیبایی گذشته‌اش کم شده است.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Air Jordan Sneakers

عبدالناصر میرچی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: عملیات مرمت این کاخ ازسال گذشته آغاز شده، ولی به دلیل شدت آسیب وارده و کندی تزریق اعتبارات، کند پیش می‌رود‌.

میرچی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بناست این مجموعه به کاخ – موزه تبدیل شده و مورد بازدید عموم مردم قرار گیرد.

میرچی خاطرنشان کرد: بدون شک با اتمام فرایند مرمت این کاخ، هویت موزه‌ای به این مجموعه که گویای بخشی از تاریخ ایران است، باز می‌گردد.

این مسئول گفت: درتلاش هستیم با هماهنگی با دستگاه‌ها و اداراتی که بخشی از فعالیت‌شان با اداره کل میراث فرهنگی همسو است، شرایطی برای راه اندازی فعالیت‌های تفریحی دراین مجموعه فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز ادامه داد: هرچند هنوز در قدم‌های اولیه برای مرمت کاخ مروارید هستیم، ولی تمهیداتی اندیشیده شده تا در این مجموعه جمعه بازار صنایع دستی راه‌اندازی شود.

وی اظهار کرد: این جمعه بازار به صورت 30 غرفه طراحی و اجرا شده که دراین غرفه‌ها تولیدات صنایع دستی هنرمندان البرزی به نمایش گذاشته می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به آثار مرتبط با رشته های مختلف صنایع دستی می‌توانند هرجمعه به این بازار مراجعه و تولیدات هنرمندان البرزی را با قیمت مناسب خریداری کنند.

میرچی گفت: بدون شک برپایی این جمعه بازار نقش بسزایی در آشناسازی مردم با هنرهنرمندان صنایع دستی کاراستان فراهم می‌کند.

این مسئول گفت: این جمعه بازار فرصتی دراختیار هنرمندان قرار می‌دهد که بتوانند بازار فروش مناسبی برای تولیداتشان پیدا کنند .

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: علاوه براین برپایی این جمعه بازار زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا بازدید بیشتری از کاخ مروارید به عنوان یکی ازآثار به جا مانده ازدوران پهلوی صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: آثار تاریخی میراث به جا مانده از گذشتگان ما هستند که بخشی از تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را حکایت می‌کنند، بنابراین همه ما در قبال حفظ و نگهداری ازآنها مسئول هستیم و باید تا

جایی که می‌توانیم در معرفی این آثار به نسل‌های بعدی بکوشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه