پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بقعه شیخ صفی و بازار تبریز در انتظار ثبت جهانی

یادمان

بقعه شیخ صفی و بازار تبریز در انتظار ثبت جهانی

یک گام تا ثبت جهانی یازدهمین و دوازدهمین آثار تاریخی ایران

سرنوشت پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و بازار بزرگ تبریز هفته آینده درسی و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در برزیل مشخص می شود.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ مسعود علویان صدر معاون حفظ
و احیا و ثبت آثار تاریخی این سازمان با اعلام این خبر گفت: بررسی پرونده های پیشنهادی برخی کشورها برای ثبت در فهرست میراث جهانی، مهمترین هدف سی و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی است که هفته آینده در کشور برزیل برگزار خواهد شد.
 وی خاطر نشان کرد :‌در همین راستا پرونده ثبت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و بازار بزرگ تبریز که پس از مدتها کار کارشناسی و دقیق گردآوری شده است، در این نشست مورد بررسی اعضا خواهد گرفت و در صورت تأیید به عنوان یازدهمین و دوازدهمین آثار جهانی کشورمان به ثبت می رسد.
 علویان صدر با بیان اینکه بررسی موضوع خروج ارگ بم و منظر فرهنگی آن از فهرست میراث در خطر از دیگر مباحث این نشست است، یادآور شد: یک گروه تیم قوی کارشناسی متشکل از کشورهای ژاپن، ‌ایتالیا و آلمان اقدامات جدی برای احیای این اثر تاریخی را انجام داده و مواردی را که مورد نظر کمیته میراث جهانی بود تهیه کرده اند که امیدواریم بر این اساس،  ارگ بم و منظر فرهنگی آن از فهرست میراث در خطر خارج شود.
  به گفته معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی، بررسی پرونده اصفهان با موضوع میدان نقش جهان
 و تعدیل برج جهان نما نیز که بر اساس نشست گذشته کمیته میراث جهانی قرار بود ارتفاع برج کاهش یابد، از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه