پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان انتظار هفت ساله موزه نوش‌آباد برای دیدن بازدیدکنندگان

یادمان

انتظار هفت ساله موزه نوش‌آباد برای دیدن بازدیدکنندگان

مدیرعامل انجمن دوست‌داران آثار تاریخی و مفاخر شهر نوش‌آباد گفت: پس از گذشت هفت سال، هنوز خبری از افتتاح واقعی موزه‌ی مردم‌شناسی این شهر نیست.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | lebron x for 50 dollars , Kids Air Jordan — Rebel Occupation

به گزارش خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود هفت سال پیش، با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که انجمن دوست‌داران آثار تاریخی و مفاخر شهر نوش‌آباد در کاشان انجام داد، اقدامات اولیه برای ایجاد موزه‌ی مردم‌شناسی نوش‌آباد در بنای تاریخی «شترخان» انجام شد، اما در مراحل نهایی مرمت بنا و تجهیز موزه، اعتباری که به این بنا داده شده بود،‌ به بخش دیگری اختصاص یافت.

سیدجعفر فاطمی در این‌باره اظهار کرد: بخشی از مرمت و کارهای مربوط به تأسیسات موزه‌ی مردم‌شناسی نوش‌آباد که بنای آن به دوره‌ی قاجار متعلق است، انجام شده و محل این موزه توسط شهرداری نوش‌آباد خریده و کار تجهیز و مرمت آن برعهده‌ی اداره‌ی میراث فرهنگی و اداره کل موزه‌های سازمان بود، اما این اقدامات هنوز انجام نشده است.

او بیان کرد: تأخیر و توقف طولانی در اقدامات انجام‌شده برای موزه‌ی مردم‌شناسی نوش‌آباد باعث شد تا درها و پنجره‌های چوبی نصب‌شده در خطر حمله‌ی موریانه‌ها قرار گیرد و تأسیسات آن نیز در حال تخریب باشد. همچنین از سال 1385 تا کنون به مناسبت‌های مختلف، بارها از سوی سرپرست‌های میراث فرهنگی شهرستان، قول افتتاح این موزه داده شده است، اما پس از گذشت هفت سال، هنوز خبری از افتتاح موزه نیست.

وی شهر تاریخی نوش‌آباد را یک موزه دانست و افزود: موزه‌ی مردم‌شناسی، ماکتی از تمدن و تاریخ نوش‌آباد است که می‌تواند به انتقال فرهنگ و معرفی هویت شهروندان کمک کند. بافت تاریخی نوش‌آباد عناصری ارزشمند از معماری دوران اسلامی را دارا می‌باشد و بیش از ۲۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه