پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی صنایع دستی چین به 45 کشور جهان، فرش ایرانی صادر می‌کند!

صنایع دستی

چین به 45 کشور جهان، فرش ایرانی صادر می‌کند!

در راستای تلاش‌های گسترده چین برای دور زدن بازار فرش ایران، کمپانی فرش 'هنان ییلونگ' تنها دریک بسته صادراتی خود درآوریل امسال به آمریکا، 53 تخته فرش دست بافت ابریشم ایرانی از فرودگاه پکن روانه بازارهای آمریکا کرد.

shock drop air force 1 full uv reactive | Men’s shoes

خبرگزاری میراث فرهنگی  ـ25 اوریل 2012 کمپانی فرش "هنان ییلونگ" چین در پایگاه اطلاع رسانی خود رسما اعلام کرد که تنها دریک بسته صادراتی خود به آمریکا، آوریل امسال 53 تخته فرش دستبافت ایرانی  را با همین عنوان یعنی "فرش دستبافت ایرانی" از فرودگاه پکن روانه بازارهای آمریکای شمالی کرده‌است.

 
این شرکت در معرفی خود یادآور شده‌است که نه تنها صادرکننده فرش‌های ایرانی به آمریکاست بلکه هم اکنون فرش‌های دست‌بافت ایرانی رابا کیفیت عالی به بیش از 45 کشور جهان صادر می‌کند .
 
با توجه به حجم بالای تولید و صادرات فرش دستبافت ایرانی توسط  کمپانی "ییلونگ" چین و با توجه به این که  کمپانی یاد شده ارزش مالی فرش‌های صادر شده این شرکت را سالانه 12 میلیون دلار امریکا برآورد کرده‌است، می‌توان گفت که کشور چین می تواند نه تنها صادرات بلکه تولید فرش ابریشم ایرانی را نیز در برخی بازارهای جهانی ازجمله امریکای شمالی درانحصار خود گرفته است.
 
 این کمپانی یادآور شده‌است که به عنوان یک تولید کننده و صادرکننده و دلال برتر فرش دستبافت ایرانی دربازارهای جهانی و آمریکا از هرگونه همکاری تجاری با صاحبان کسب و کار در این حوزه استقبال می‌کند.
 

با توجه به حجم بالای تولید و صادرات فرش دستبافت ایرانی توسط کمپانی "ییلونگ" چین و با توجه به این که کمپانی یاد شده ارزش مالی فرش‌های صادر شده این شرکت را سالانه 12 میلیون دلار امریکا برآورد کرده‌است، می‌توان گفت که کشور چین می تواند نه تنها صادرات بلکه تولید فرش ابریشم ایرانی را نیز در برخی بازارهای جهانی ازجمله امریکای شمالی درانحصار خود درآوردکمپانی فرش بافی گییلونگ" در آخرین گزارش‌های خود که رسما در پایگاه اینترنتی این کمپانی منتشر شده، آورده است:« کمپانی فرش بافی "ییلونگ" بزرگ‌ترین شرکت تولید وصادرات فرش ابریشم ایرانی در چین است. این شرکت که در سال 1987 تاسیس شده پس از 24 سال کار، اکنون با رشدی سریع، به بزرگ‌ترین کمپانی تولید کننده و صادرات فرش چین مبدل شده‌است.
 
طبق اطلاعات منتشر شده در همین منبع، تولیدات بزرگ و عمده شرکت ییلونگ عبارتنداز‌:فرش درجه یک ابریشم ایرانی  300 در 400 رج به اندازه 72 متر مربع ،فرش‌های ابریشم ایرانی درجه دو با 230 در 260 رج به اندازه 42 متر مربع و فرش ابریشم ایرانی درجه سه 200 – 230 رج 22 متر مربع. همچنین فرش ابریشم و پشم با 200 رج – 37.5 متر مربع نیز در این کمپانی به خریداران عرضه می‌شود.
 
 کمپانی ییلونگ یادآور شده‌است که در وسعت بازارهای جهانی آماده عرضه فرش‌هایی با مقادیر وتعداد بالاست که در انبارها نگاهداری می‌شود. این شرکت هم اکنون در انبارهای خود بیش از 120 هزار مترمربع فرش ابریشم و 20 هزار مترمربع فرش ابریشم و پشم و 2 هزار متر مربع فرش‌های عکسدار به سبک فرانسوی آماده فروش دارد که خریداران می‌توانند در هر لحظه آن‌ها را انتخاب و خریداری کنند.
 
با این حال کمپانی ییلونگ یادآور شده‌است که آماده قبول هرگونه سفارش ویژه یا اجرای طرح‌های پیشنهادی و دلخواه مشتریان است.
 
این درحالی است که در سال های اخیر مشکل اشباع بازارهای جهانی از فش ایرانی به عنوان یک مشکل جدی برسر صنعت فرش ایران مطرح شده و مدت هاست که تقلید از طرح و بافت فرش ایرانی توسط کشورهای چین مورد نگرانی فعالان و کارشناسان این صنعت تاریخی است. علاوه براین مشکل حاد دیگر واردات همین فرش های جعلی چینی به داخل ایران است که خود به سبب قیمت پایین تر به رغم کیفیت بسیار پایین ترفرش ایرانی ساخت چین، بخشی از بازارداخلی را بخود جذب کرده و به گونه ای مضاعف  آسیب های جدی دیگر به صنعت فرش ایران وارد کرده است.
 
 محمد کاویانی عضو اتاق بازرگانی همدان پیش از این با تایید وجود فرش های دستباف چینی و هندی در ایران گفته بود که از کشورهای چین و هند فرش های دستباف وارد می شود که این فرش ها در عین حال که کیفیت فرش ایرانی ندارند اما قیمت آن ها یک سوم قیمت فرش های ایرانی است، برای همین بازار خوبی هم در سراسر دنیا دارند. وی تاکید داشت که هرچند این فرش ها فعلا به صورت رسمی وارد ایران نمی شوند اما کسانی هستند که نمی دانم به چه طریقی این فرش های خارجی را وارد می کنند. 
 
کارشناسان دلیل ارزانی فرش‌های چینی و هندی را ارزان‌تر بودن مواد اولیه و کارگران آن‌ها می‌دانندومعقتدند که اکنون قیمت، تعیین کننده اصلی دربازار است که کیفیت را نیز قربانی می‌کند. بنابراین اگر شرایط و بازار با همین روند ادامه یابد و در عین حال حمایت کافی از تولید و صادرات این کالا اعمال نشود، بیم آن میرود که این صنعت از بین برود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید