شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش همه بازیهای انجام شده در دور اول و دوم جام حذفي + نمودار جدید / دور دوم جام حذفی چگونه گذشت؟

ورزش

همه بازیهای انجام شده در دور اول و دوم جام حذفي + نمودار جدید / دور دوم جام حذفی چگونه گذشت؟

دیدارهای جام حذفی فوتبال در چند روز گذشته با برگزاری هفت مسابقه دیگر برگزار شد که تیم‌های استقلال،پرسپوليس، نفت آبادان، ذوب آهن‌، سپاهان ، داماش گیلان، و ابومسلم مشهد با پیروزی مقابل حریفان، جواز حضور در مرحله بعد را به دست آوردند.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Men’s shoes

استقلال در روزى كه گمان مى رفت در دورود مشكل چندانى براى رسيدن به پيروزى نداشته باشد به سختى توانست گهر را با يك گل شكست داد و حريف ابومسلم در مرحله بعدى بازيها شود.

به گزارش «تابناک»، آبى پوشان در بازى با گهر از ابتدا از زوج ايمان موسوى و فرزاد حاتمى در خط حمله خود استفاده كردند،زوجى كه بخوبى جواب داد و مشخص شد كه امير قلعه نويى خيلى بيشتر از اينها مى تواند بر روى اين دو مهاجم حساب باز كند.
گهرى ها كه نخستين بازى خانگى را تجربه مى كردند در نيمه نخست اگر اندكى خوش شانس تر بودند و قدر موقعيت هاى خود را بيشتر مى دانستند حتى مى توانستند به پيروزى هم دست يابند اتفاقى كه نيفتاد تا كار معرفى تيم برنده به نيمه دوم كشيده شود.نيمه اى كه با آمدن مجتبى جبارى به تركيب تيم استقلال سبب گشت تا آبى پوشان بازى را با پيروزى به پايان برسانند،موفقيتى كه در آن نقش بازيكنى چون مجتبى جبارى و ايمان موسوى تازه وارد يك نقش غيرقابل انكار بود.

دیدار نهایی
                 




 
 









  مس رفسنجان 0
   
  سپاهان 1
 
   سپاهان
   
     نفت آبادان
 
  نفت آبادان 3
     
  راه آهن 2  
 

 
   

 
  ابومسلم 2
   
  صباي قم 1  
   ابومسلم
   
     استقلال تهران
 
  گهر درود  0
   
  استقلال تهران 1  
 

   
 


  داماش گيلان 1(6)
   
  تراکتورسازي 1(5)  
   داماش گيلان
   
     فجر سپاسي    
  فجر سپاسي 1(4)
     
  سايپا شمال 1(3)  
   
   
         
  شهرداري ياسوج 0
   

  ذوب آهن 1  
 

 ذوب آهن


   
         
  پرسپوليس
   
  نفت تهران

گهرى كه بعد از گل موسوى چند بار تا پاى زدن گل مساوى هم پيش رفته اما مدافعان و دروازه بان آماده استقلال فرصت هرگونه خود نمايى را از آنها گرفته تا بازى در نهايت با همان تك گل به سود استقلال به پايان رسد.

 ابومسلم،انتقام فينال حذفي رااز صبـاگرفت

مرحله يك هشتم نهايي رقابت‌هاي جام حذفي، پنجشنبه و جمعه با برگزاري شش بازي در شهرهاي مختلف پيگيري شد و تعدادي از تيم‌ها، حريفان خود را در مرحله يك چهارم نهايي شناختند. البته قرار بود بازي تيم‌هاي گهر و استقلال هم روز گذشته در ورزشگاه تختي دورود برگزار شود كه اين مسابقه به علت شرايط نامساعد جوي لغو و امروز موكول شد.

در ياسوج، ذوب‌آهن‌ توانست شهرداري را كه در سه فصل گذشته همواره خود را به عنوان تيم شگفتي‌ساز اين رقابت‌ها مطرح كرده بود و در مرحله قبل هم مس كرمان را با نتيجه چهار بر يك، حذف كند را از پيش رو بردارد. تك گل ذوبي‌ها در اين بازي در دقيقه 74 توسط اسماعيل فرهادي به ثمر رساند. البته شهرداري در دقايق پاياني يك پنالتي را از دست داد تا از دور رقابت‌ها كنار رود. اين برد،‌دومين پيروزي پياپي تيم فرهاد كاظمي پس از شكست ملي حفاري اهواز در جام حذفي بود. ذوب‌آهن‌ در مرحله يك چهارم نهايي بايد به مصاف برنده بازي پرسپوليس و نفت تهران برود.

دومين تيم اصفهاني هم در بازي خارج از خانه خود در جام حذفي پيروز ميدان بود و مقابل مس رفسنجان با يك گل به برتري رسيد. اين بازي در پايان 90 دقيقه با تساوي بدون گل به پايان رسيد، اما سپاهان در دقيقه 109 وقت‌هاي اضافه توسط جواهير سوكاي به گل رسيد و بازي را با پيروزي به پايان برد تا در مرحله يك‌چهارم نهايي به مصاف نفت آبادان برود.

داماش كه پيش از اين در ليگ برتر، تراكتورسازي را با تساوي دو - دو در تبريز متوقف كرده بود، اين بار در ورزشگاه عضدي رشت، پس از 120 دقيقه به تساوي يك - يك برابر اين تيم دست يافت. در اين مسابقه سيدمهدي سيدصالحي ابتدا در دقيقه 26 تراكتورسازي را پيش انداخت اما محمدرضا مهدوي در دقيقه 52 بازي را به تساوي كشاند. در ضربات پنالتي مهدي كياني، فلاويو لوپز، محسن ايران‌پوريان و محمد ابراهيمي گل زدند و در داماش هم عليرضا نظيف‌كار، محمد آبشك، ابوالفضل حاجي‌زاده و محمدرضا مهدوي پنالتي‌هاي خود را تبديل به گل كردند. ضربه پنجم تراكتور را مرتضي اسدي زد كه حسن رودباريان در جهت ضربه توپ را مهار كرد ولي پنالتي داماش را مصطفي حاجتي به گل تبديل كرد تا او پيام‌آور پيروزي براي پسران شهر باران باشد.

ديدار اين دو تيم هم در پايان 120 دقيقه با تساوي يك - يك به پايان رسيد. در اين مسابقه ابتدا محمدمهدي نظري در دقيقه هفت فجري‌ها را پيش انداخت، اما مجتبي نوروزي در دقيقه 52، گل تساوي را براي سايپايي‌ها به ثمر رساند. در ضربات پنالتي براي فجر، حسيني، محمد انصاري و شجاعيان گلزني كردند و ضربات ريگي و اميد خليلي به بيرون چهارچوب زده شد. براي شاگردان نادر دست‌نشان هم رامشگر و هزارجريبي گلزني كردند و صالح خليل‌آزاد در روزي كه ستاره تيمش در ضربات پنالتي بود، سه ضربه رياحي، فرجي و كياني‌مقدم را گرفت.

نفت آبادان كه در ليگ برتر با نتيجه سه بر يك مغلوب راه‌آهن شده بود، در جام حذفي دست به كار بزرگي زد و موفق شد مهمان خود را از پيش‌رو بردارد. راه‌آهن در اين مسابقه با گل‌هاي محمدحسن رجب‌زاده در دقيقه چهار و حسين پاشايي در دقيقه 40 از ميزبان خود پيش افتاد تا تيم علي دايي به پيروزي در اين مسابقه و صعود به مرحله بعد اميدوار شود اما در نيمه دوم نفتي‌ها كه ديگر چيزي براي از دست دادن نداشتند به قصد جبران گل‌هاي خورده به ميدان آمدند. نفت در دقيقه 55 يك پنالتي را توسط رسول نويدكيا از دست داد اما بهنام برزاي در دقايق 69 و 84 بازي را به تساوي كشاند تا بازي به وقت‌هاي اضافه كشيده شود. در دقيقه 116 هم روح‌ا... عرب با پاس عليرضا دغاغله كه سومين پاس گلش را در اين ديدار مي‌داد، به گل سوم رسيد تا بازي باخته را ببرد. اين دومين پيروزي پياپي نفت با كاسيميرو پس از برتري اين تيم مقابل نيروي زميني در جام حذفي بود.

تيم ليگ يكي مشهدي كه در مرحله قبل، تيم ليگ برتري پيكان را حذف كرده بود، در اين مرحله هم يك تيم ليگ برتري ديگر يعني صبا را شكست داد. اين بازي در طول 90 دقيقه با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا بازي به وقت‌هاي اضافي كشيده شود. در دقيقه 101 فرزاد حميدي ابومسلم را پيش انداخت اما سعيد حق‌جو در دقيقه 115 گل تساوي را براي صبا به ثمر رساند تا همه براي ضربات پنالتي آماده شوند ولي در دقيقه 117 يونس شاكري گل دوم را هم براي ابومسلم زد تا سياه‌جامگان مشهدي انتقام فينال جام‌حذفي فصل 84-83 را كه در آن صبا با هدايت مجيد جلالي توانست ابومسلم را با مربيگري اكبر ميثاقيان شكست دهد و قهرمان جام‌حذفي شود را بگيرد. اين بازي پس از بازي پرسپوليس و ملوان، دومين فينال تكراري جام‌حذفي در طول سال‌هاي گذشته بود. ابومسلم در مرحله يك‌چهارم نهايي جام‌حذفي، بايد به مصاف استقلال برود.

طوفان پرسپوليس 

 ضمنا پرسپوليسي‌ها در اولين مسابقه حذفي‌شان با 6 گل ملوان بندرانزلي را در هم كوبيدند تا ضمن تحميل سنگين‌ترين شكست تاريخ قوها به اين باشگاه، با روحيه و انگيزه‌اي مضاعف آماده آغاز نيم‌فصل دوم شوند. ترديدي وجود ندارد كه قضاوت براساس تنها يك مسابقه در ورزش فوتبال، امري محال و امكان‌ناپذير است. بنابراين رسيدن به اين نتيجه كه بحران پرسپوليس تمام شده، حتي در پس اين 90 دقيقه توفاني هم غيرممكن به‌نظر مي‌رسد. با اين همه شايد بتوان آنچه را هفته گذشته در ورزشگاه زيباي آزادي گذشت، به‌ طور مستقل مورد ارزيابي قرار داد و فهرست عواملي را مرور كرد كه چنين انقلاب فوري و فريبنده‌اي را در جمع پرسپوليسي‌ها به وجود آوردند. نكته اول بي‌گمان به شوك ناشي از جدايي خوزه و بازگشت چهره‌هايي همچون كريم باقري و يحيي گل‌محمدي به نزديكي‌هاي تيم مربوط مي‌شود.

در همين راستا مي‌توان انگيزه‌هاي خارق‌العاده‌ بازيكناني همچون علي كريمي و مهرداد پولادي را در بازگشت‌شان به تركيب اصلي مورد نظر قرار داد و البته به نقش خريد موثر و مهمي مثل رضا حقيقي هم اشاره كرد. با اين وجود بي‌گمان بزرگترين نيروي محركه پرسپوليسي‌ها در مسير خلق اين اتفاق متفاوت، توان انتقام جويانه‌اي بود كه آنها از موضع‌گيري‌هاي نامتعارف و دور از معرفت برخي از ملواني‌ها و به ويژه پرسپوليسي‌هاي سابق اين تيم دريافت كرده بودند.

دور نخست جام حذفی چگونه گذشت؟

ادامه دیدارهای مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال دیروز با برگزاری هشت مسابقه دیگر برگزار شد که تیم‌های استقلال، شهرداری یاسوج‌، نفت آبادان، ذوب آهن‌، گهر، سایپا قائم‌شهر، داماش گیلان، و ابومسلم مشهد با پیروزی مقابل حریفان، جواز حضور در مرحله بعد را به دست آوردند؛ افزون بر آن که در تنها دیدار این مرحله، که روز گذشته برگزار شد، سپاهان با نتیجه دو بر یک از سد فولاد گذشت و حریف مس رفسنجان در یک‌هشتم نهایی شد.

 تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر سایپا در مرحله یک هشتم حریف گهر دورود شد.
 
 استقلال از ساعت ۱۶:‌۱۵ در ورزشگاه آزادی در مرحله یک شانزدهم جام حذفی به مصاف تیم سایپا رفت که چهار بر صفر به پیروزی رسید.

آرش برهانی در دقایق ۴۶ و ۶۴ و فرزاد حاتمی در دقیقه ۶۳ برای استقلال گلزنی کردند. در دقیقه ۹۰+۲ ویسنته آرزه بازیکن جدید آبی‌ها دروازه سایپا را گشود.

استقلال به این ترتیب در مرحله یک هشتم باید به مصاف تیم گهر دورود برود؛ تیمی که محمد مایلی‌کهن سرمربی آن است.

کاوه رضایی، بازیکن سایپا در دقیقه چهلم با دریافت کارت زرد دوم از میدان بیرون شد.

ابومسلم و داماش صعود کردند

تیم‌های فوتبال ابومسلم و داماش گیلان با پیروزی برابر پیکان و پارسه به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی راه یافتند.

در ادامه مسابقات مرحله یک شانزدهم فوتبال جام حذفی تیم‌های ابومسلم و پیکان از ساعت ۱۴:‌۱۵ در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود ابومسلم به پایان رسید تا این تیم هم به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. بازیکن پیکان با یک گل به خودی و محسن آذرپاد در دقایق ۳۲ و ۵۵ دو گل ابومسلم را به ثمر رساندند.

در دیگر بازی امروز، داماش گیلان در تهران موفق شد با نتیجه سه بر یک پارسه را شکست بدهد. علیرضا جهانبخش (۲۶)، مرتضی ابراهیمی (۴۴) و «بوبک کبه» (۶۹) سه گل داماش را به ثمر رساندند و محمدرضا ایپک چی (۸۵) موفق شد یکی از گل‌های خورده پارسه را جبران کند.

به این ترتیب ابومسلم در مرحله بعد به مصاف صبای قم خواهد رفت و داماش هم در مرحله یک هشتم مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرد.

پیروزی ذوب‌آهن اصفهان و گهر دورود

تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و گهردورود با پیروزی برابر حفاری و استقلال اهواز به مرحله بعدی رقابت‌های جام حذفی راه پیدا کردند.

در ادامه مرحله یک شانزدهم رقابت‌های فوتبال جام حذفی، عصر امروز جمعه تیم فوتبال ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان حفاری اهواز بود که در پایان ۱۲۰ دقیقه موفق شد حریف خود را یک بر صفر شکست دهد و راهی مرحله بعد شود. در این دیدار مهدی رجب‌زاده (۹۸) برای ذوب آهن گلزنی کرد.

در دیگر دیدار امروز تیم فوتبال استقلال اهواز که میزبان گهر دورود لرستان بود، با نتیجه سه بر دو، مغلوب مهمان خود شد تا محمد مایلی کهن به نخستین پیروزی خود با این تیم دست پیدا کند. در این دیدار، احمد بوعذار (۵) و رضا جابری (۱۱۴) برای استقلال اهواز و امین ترکاشوند (۱۷ و ۹۷) و تقی نایینی (۱۲۰) برای گهر گلزنی کردند.

نتایج دیدارهای این مرحله به شرح زیر است: (نخست نام تیم‌های میزبان آمده است)

سایپا قائم‌شهر یک - مس سرچشمه صفر

امیر محمدی ۶۳ (گل به خودی)
پارسه ایرانیان یک - داماش گیلان سه
علیرضا جهانبخش ۲۸، مرتضی ابراهیمی ۴۴ و کبه ۶۸ برای داماش و امیرحسین ایپکچی ۸۷ برای پارسه گلزنی کردند.

ذوب آهن یک - حفاری اهواز صفر: مهدی رجب‌زاده در دقیقه ۹۸

محسن مسلمان دقیقه چهلم یک ضربه پنالتی را برای ذوب‌آهن از دست داد. مرتضی‌ بن‌محسن از حفاری در دقیقه هشتاد از بازی بیرون شد. این دیدار به وقت‌اضافه کشید.

استقلال اهواز دو - گهر دورود سه

احمد بوعذار چهار و رضا جابری (۱۱۴) برای استقلال و امین ترکاشوند ۱۷، ۹۷، و تقی نایینی (۱۲۰) برای گهر برای گهر گلزنی کردند.

ابومسلم دو - پیکان صفر

دیگو ماکسیمو ۳۴ (گل به خودی) و محسن آذرپاد ۵۵ برای ابومسلم گلزنی کردند.
بدین ترتیب سایپا قائم‌شهر در یک‌هشتم نهایی به مصاف فجر سپاسی می‌رود، داماش گیلان با تراکتورسازی تبریز روبرو می‌شود و ابومسلم با صبای قم دیدار خواهد کرد.
 
در دو دیدار دیگر امروز که از ساعت ۱۳:‌۳۰ برگزار شد، شهرداری یاسوج با نتیجه چهار بر یک میهمانش مس کرمان را شکست داد. نیروی زمینی هم با نتیجه سه بر یک مقابل میهمانش صنعت نفت آبادان مغلوب شد تا نفتی‌ها در یک‌هشتم نهایی به مصاف راه‌آهن بروند.

تیم‌های مس رفسنجان، تراکتورسازی تبریز، فجر سپاسی شیراز، صبای قم و راه آهن هم به دلیل انصراف حریفانشان، پیش از این راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شده بودند.

در تنها دیدار این مرحله که روز گذشته برگزار شد سپاهان اصفهان با نتیجه دو بر یک از سد فولاد خوزستان گذشت و حریف مس رفسنجان در یک‌هشتم نهایی شد به گزارش «تابناک»، آبى پوشان در بازى با گهر از ابتدا از زوج ايمان موسوى و فرزاد حاتمى در خط حمله خود استفاده كردند،زوجى كه بخوبى جواب داد و مشخص شد كه امير قلعه نويى خيلى بيشتر از اينها مى تواند بر روى اين دو مهاجم حساب باز كند.
گهرى ها كه نخستين بازى خانگى را تجربه مى كردند در نيمه نخست اگر اندكى خوش شانس تر بودند و قدر موقعيت هاى خود را بيشتر مى دانستند حتى مى توانستند به پيروزى هم دست يابند اتفاقى كه نيفتاد تا كار معرفى تيم برنده به نيمه دوم كشيده شود.نيمه اى كه با آمدن مجتبى جبارى به تركيب تيم استقلال سبب گشت تا آبى پوشان بازى را با پيروزى به پايان برسانند،موفقيتى كه در آن نقش بازيكنى چون مجتبى جبارى و ايمان موسوى تازه وارد يك نقش غيرقابل انكار بود.

فينال
                 




 
 









  مس رفسنجان 0
   
  سپاهان 1
 
   سپاهان
   
     نفت آبادان
 
  نفت آبادان 3
     
  راه آهن 2  
 

 
   

 
  ابومسلم 2
   
  صباي قم 1  
   ابومسلم
   
     استقلال تهران
 
  گهر درود  0
   
  استقلال تهران 1  
 

   
 


  داماش گيلان 1(6)
   
  تراکتورسازي 1(5)  
   داماش گيلان
   
     فجر سپاسي    
  فجر سپاسي 1(4)
     
  سايپا شمال 1(3)  
   
   
         
  شهرداري ياسوج 0
   

  ذوب آهن 1  
 

 ذوب آهن


   
         
  پرسپوليس
   
  نفت تهران

گهرى كه بعد از گل موسوى چند بار تا پاى زدن گل مساوى هم پيش رفته اما مدافعان و دروازه بان آماده استقلال فرصت هرگونه خود نمايى را از آنها گرفته تا بازى در نهايت با همان تك گل به سود استقلال به پايان رسد.

 ابومسلم،انتقام فينال حذفي رااز صبـاگرفت

مرحله يك هشتم نهايي رقابت‌هاي جام حذفي، پنجشنبه و جمعه با برگزاري شش بازي در شهرهاي مختلف پيگيري شد و تعدادي از تيم‌ها، حريفان خود را در مرحله يك چهارم نهايي شناختند. البته قرار بود بازي تيم‌هاي گهر و استقلال هم روز گذشته در ورزشگاه تختي دورود برگزار شود كه اين مسابقه به علت شرايط نامساعد جوي لغو و امروز موكول شد.

در ياسوج، ذوب‌آهن‌ توانست شهرداري را كه در سه فصل گذشته همواره خود را به عنوان تيم شگفتي‌ساز اين رقابت‌ها مطرح كرده بود و در مرحله قبل هم مس كرمان را با نتيجه چهار بر يك، حذف كند را از پيش رو بردارد. تك گل ذوبي‌ها در اين بازي در دقيقه 74 توسط اسماعيل فرهادي به ثمر رساند. البته شهرداري در دقايق پاياني يك پنالتي را از دست داد تا از دور رقابت‌ها كنار رود. اين برد،‌دومين پيروزي پياپي تيم فرهاد كاظمي پس از شكست ملي حفاري اهواز در جام حذفي بود. ذوب‌آهن‌ در مرحله يك چهارم نهايي بايد به مصاف برنده بازي پرسپوليس و نفت تهران برود.

دومين تيم اصفهاني هم در بازي خارج از خانه خود در جام حذفي پيروز ميدان بود و مقابل مس رفسنجان با يك گل به برتري رسيد. اين بازي در پايان 90 دقيقه با تساوي بدون گل به پايان رسيد، اما سپاهان در دقيقه 109 وقت‌هاي اضافه توسط جواهير سوكاي به گل رسيد و بازي را با پيروزي به پايان برد تا در مرحله يك‌چهارم نهايي به مصاف نفت آبادان برود.

داماش كه پيش از اين در ليگ برتر، تراكتورسازي را با تساوي دو - دو در تبريز متوقف كرده بود، اين بار در ورزشگاه عضدي رشت، پس از 120 دقيقه به تساوي يك - يك برابر اين تيم دست يافت. در اين مسابقه سيدمهدي سيدصالحي ابتدا در دقيقه 26 تراكتورسازي را پيش انداخت اما محمدرضا مهدوي در دقيقه 52 بازي را به تساوي كشاند. در ضربات پنالتي مهدي كياني، فلاويو لوپز، محسن ايران‌پوريان و محمد ابراهيمي گل زدند و در داماش هم عليرضا نظيف‌كار، محمد آبشك، ابوالفضل حاجي‌زاده و محمدرضا مهدوي پنالتي‌هاي خود را تبديل به گل كردند. ضربه پنجم تراكتور را مرتضي اسدي زد كه حسن رودباريان در جهت ضربه توپ را مهار كرد ولي پنالتي داماش را مصطفي حاجتي به گل تبديل كرد تا او پيام‌آور پيروزي براي پسران شهر باران باشد.

ديدار اين دو تيم هم در پايان 120 دقيقه با تساوي يك - يك به پايان رسيد. در اين مسابقه ابتدا محمدمهدي نظري در دقيقه هفت فجري‌ها را پيش انداخت، اما مجتبي نوروزي در دقيقه 52، گل تساوي را براي سايپايي‌ها به ثمر رساند. در ضربات پنالتي براي فجر، حسيني، محمد انصاري و شجاعيان گلزني كردند و ضربات ريگي و اميد خليلي به بيرون چهارچوب زده شد. براي شاگردان نادر دست‌نشان هم رامشگر و هزارجريبي گلزني كردند و صالح خليل‌آزاد در روزي كه ستاره تيمش در ضربات پنالتي بود، سه ضربه رياحي، فرجي و كياني‌مقدم را گرفت.

نفت آبادان كه در ليگ برتر با نتيجه سه بر يك مغلوب راه‌آهن شده بود، در جام حذفي دست به كار بزرگي زد و موفق شد مهمان خود را از پيش‌رو بردارد. راه‌آهن در اين مسابقه با گل‌هاي محمدحسن رجب‌زاده در دقيقه چهار و حسين پاشايي در دقيقه 40 از ميزبان خود پيش افتاد تا تيم علي دايي به پيروزي در اين مسابقه و صعود به مرحله بعد اميدوار شود اما در نيمه دوم نفتي‌ها كه ديگر چيزي براي از دست دادن نداشتند به قصد جبران گل‌هاي خورده به ميدان آمدند. نفت در دقيقه 55 يك پنالتي را توسط رسول نويدكيا از دست داد اما بهنام برزاي در دقايق 69 و 84 بازي را به تساوي كشاند تا بازي به وقت‌هاي اضافه كشيده شود. در دقيقه 116 هم روح‌ا... عرب با پاس عليرضا دغاغله كه سومين پاس گلش را در اين ديدار مي‌داد، به گل سوم رسيد تا بازي باخته را ببرد. اين دومين پيروزي پياپي نفت با كاسيميرو پس از برتري اين تيم مقابل نيروي زميني در جام حذفي بود.

تيم ليگ يكي مشهدي كه در مرحله قبل، تيم ليگ برتري پيكان را حذف كرده بود، در اين مرحله هم يك تيم ليگ برتري ديگر يعني صبا را شكست داد. اين بازي در طول 90 دقيقه با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا بازي به وقت‌هاي اضافي كشيده شود. در دقيقه 101 فرزاد حميدي ابومسلم را پيش انداخت اما سعيد حق‌جو در دقيقه 115 گل تساوي را براي صبا به ثمر رساند تا همه براي ضربات پنالتي آماده شوند ولي در دقيقه 117 يونس شاكري گل دوم را هم براي ابومسلم زد تا سياه‌جامگان مشهدي انتقام فينال جام‌حذفي فصل 84-83 را كه در آن صبا با هدايت مجيد جلالي توانست ابومسلم را با مربيگري اكبر ميثاقيان شكست دهد و قهرمان جام‌حذفي شود را بگيرد. اين بازي پس از بازي پرسپوليس و ملوان، دومين فينال تكراري جام‌حذفي در طول سال‌هاي گذشته بود. ابومسلم در مرحله يك‌چهارم نهايي جام‌حذفي، بايد به مصاف استقلال برود.

طوفان پرسپوليس 

 ضمنا پرسپوليسي‌ها در اولين مسابقه حذفي‌شان با 6 گل ملوان بندرانزلي را در هم كوبيدند تا ضمن تحميل سنگين‌ترين شكست تاريخ قوها به اين باشگاه، با روحيه و انگيزه‌اي مضاعف آماده آغاز نيم‌فصل دوم شوند. ترديدي وجود ندارد كه قضاوت براساس تنها يك مسابقه در ورزش فوتبال، امري محال و امكان‌ناپذير است. بنابراين رسيدن به اين نتيجه كه بحران پرسپوليس تمام شده، حتي در پس اين 90 دقيقه توفاني هم غيرممكن به‌نظر مي‌رسد. با اين همه شايد بتوان آنچه را هفته گذشته در ورزشگاه زيباي آزادي گذشت، به‌ طور مستقل مورد ارزيابي قرار داد و فهرست عواملي را مرور كرد كه چنين انقلاب فوري و فريبنده‌اي را در جمع پرسپوليسي‌ها به وجود آوردند. نكته اول بي‌گمان به شوك ناشي از جدايي خوزه و بازگشت چهره‌هايي همچون كريم باقري و يحيي گل‌محمدي به نزديكي‌هاي تيم مربوط مي‌شود.

در همين راستا مي‌توان انگيزه‌هاي خارق‌العاده‌ بازيكناني همچون علي كريمي و مهرداد پولادي را در بازگشت‌شان به تركيب اصلي مورد نظر قرار داد و البته به نقش خريد موثر و مهمي مثل رضا حقيقي هم اشاره كرد. با اين وجود بي‌گمان بزرگترين نيروي محركه پرسپوليسي‌ها در مسير خلق اين اتفاق متفاوت، توان انتقام جويانه‌اي بود كه آنها از موضع‌گيري‌هاي نامتعارف و دور از معرفت برخي از ملواني‌ها و به ويژه پرسپوليسي‌هاي سابق اين تيم دريافت كرده بودند.

دور نخست جام حذفی چگونه گذشت؟

ادامه دیدارهای مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال دیروز با برگزاری هشت مسابقه دیگر برگزار شد که تیم‌های استقلال، شهرداری یاسوج‌، نفت آبادان، ذوب آهن‌، گهر، سایپا قائم‌شهر، داماش گیلان، و ابومسلم مشهد با پیروزی مقابل حریفان، جواز حضور در مرحله بعد را به دست آوردند؛ افزون بر آن که در تنها دیدار این مرحله، که روز گذشته برگزار شد، سپاهان با نتیجه دو بر یک از سد فولاد گذشت و حریف مس رفسنجان در یک‌هشتم نهایی شد.

 تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر سایپا در مرحله یک هشتم حریف گهر دورود شد.
 
 استقلال از ساعت ۱۶:‌۱۵ در ورزشگاه آزادی در مرحله یک شانزدهم جام حذفی به مصاف تیم سایپا رفت که چهار بر صفر به پیروزی رسید.

آرش برهانی در دقایق ۴۶ و ۶۴ و فرزاد حاتمی در دقیقه ۶۳ برای استقلال گلزنی کردند. در دقیقه ۹۰+۲ ویسنته آرزه بازیکن جدید آبی‌ها دروازه سایپا را گشود.

استقلال به این ترتیب در مرحله یک هشتم باید به مصاف تیم گهر دورود برود؛ تیمی که محمد مایلی‌کهن سرمربی آن است.

کاوه رضایی، بازیکن سایپا در دقیقه چهلم با دریافت کارت زرد دوم از میدان بیرون شد.

ابومسلم و داماش صعود کردند

تیم‌های فوتبال ابومسلم و داماش گیلان با پیروزی برابر پیکان و پارسه به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی راه یافتند.

در ادامه مسابقات مرحله یک شانزدهم فوتبال جام حذفی تیم‌های ابومسلم و پیکان از ساعت ۱۴:‌۱۵ در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود ابومسلم به پایان رسید تا این تیم هم به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. بازیکن پیکان با یک گل به خودی و محسن آذرپاد در دقایق ۳۲ و ۵۵ دو گل ابومسلم را به ثمر رساندند.

در دیگر بازی امروز، داماش گیلان در تهران موفق شد با نتیجه سه بر یک پارسه را شکست بدهد. علیرضا جهانبخش (۲۶)، مرتضی ابراهیمی (۴۴) و «بوبک کبه» (۶۹) سه گل داماش را به ثمر رساندند و محمدرضا ایپک چی (۸۵) موفق شد یکی از گل‌های خورده پارسه را جبران کند.

به این ترتیب ابومسلم در مرحله بعد به مصاف صبای قم خواهد رفت و داماش هم در مرحله یک هشتم مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیرد.

پیروزی ذوب‌آهن اصفهان و گهر دورود

تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و گهردورود با پیروزی برابر حفاری و استقلال اهواز به مرحله بعدی رقابت‌های جام حذفی راه پیدا کردند.

در ادامه مرحله یک شانزدهم رقابت‌های فوتبال جام حذفی، عصر امروز جمعه تیم فوتبال ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان حفاری اهواز بود که در پایان ۱۲۰ دقیقه موفق شد حریف خود را یک بر صفر شکست دهد و راهی مرحله بعد شود. در این دیدار مهدی رجب‌زاده (۹۸) برای ذوب آهن گلزنی کرد.

در دیگر دیدار امروز تیم فوتبال استقلال اهواز که میزبان گهر دورود لرستان بود، با نتیجه سه بر دو، مغلوب مهمان خود شد تا محمد مایلی کهن به نخستین پیروزی خود با این تیم دست پیدا کند. در این دیدار، احمد بوعذار (۵) و رضا جابری (۱۱۴) برای استقلال اهواز و امین ترکاشوند (۱۷ و ۹۷) و تقی نایینی (۱۲۰) برای گهر گلزنی کردند.

نتایج دیدارهای این مرحله به شرح زیر است: (نخست نام تیم‌های میزبان آمده است)

سایپا قائم‌شهر یک - مس سرچشمه صفر

امیر محمدی ۶۳ (گل به خودی)
پارسه ایرانیان یک - داماش گیلان سه
علیرضا جهانبخش ۲۸، مرتضی ابراهیمی ۴۴ و کبه ۶۸ برای داماش و امیرحسین ایپکچی ۸۷ برای پارسه گلزنی کردند.

ذوب آهن یک - حفاری اهواز صفر: مهدی رجب‌زاده در دقیقه ۹۸

محسن مسلمان دقیقه چهلم یک ضربه پنالتی را برای ذوب‌آهن از دست داد. مرتضی‌ بن‌محسن از حفاری در دقیقه هشتاد از بازی بیرون شد. این دیدار به وقت‌اضافه کشید.

استقلال اهواز دو - گهر دورود سه

احمد بوعذار چهار و رضا جابری (۱۱۴) برای استقلال و امین ترکاشوند ۱۷، ۹۷، و تقی نایینی (۱۲۰) برای گهر برای گهر گلزنی کردند.

ابومسلم دو - پیکان صفر

دیگو ماکسیمو ۳۴ (گل به خودی) و محسن آذرپاد ۵۵ برای ابومسلم گلزنی کردند.
بدین ترتیب سایپا قائم‌شهر در یک‌هشتم نهایی به مصاف فجر سپاسی می‌رود، داماش گیلان با تراکتورسازی تبریز روبرو می‌شود و ابومسلم با صبای قم دیدار خواهد کرد.
 
در دو دیدار دیگر امروز که از ساعت ۱۳:‌۳۰ برگزار شد، شهرداری یاسوج با نتیجه چهار بر یک میهمانش مس کرمان را شکست داد. نیروی زمینی هم با نتیجه سه بر یک مقابل میهمانش صنعت نفت آبادان مغلوب شد تا نفتی‌ها در یک‌هشتم نهایی به مصاف راه‌آهن بروند.

تیم‌های مس رفسنجان، تراکتورسازی تبریز، فجر سپاسی شیراز، صبای قم و راه آهن هم به دلیل انصراف حریفانشان، پیش از این راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شده بودند.

در تنها دیدار این مرحله که روز گذشته برگزار شد سپاهان اصفهان با نتیجه دو بر یک از سد فولاد خوزستان گذشت و حریف مس رفسنجان در یک‌هشتم نهایی شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه