جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب قشم

رویدادهای فرهنگی

افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب قشم

برگرفته از روزنامه اطلاعات

نمایشگاه بزرگ کتاب قشم با 7000 عنوان و بیش از 100 هزار جلد کتاب در مراسمی با حضور مسئولان افتتاح شد.

حسین طاهری مسئول برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب قشم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب قشم با هدف جذب بیشتر دوستداران کتاب، اقدام به ارائه تخفیف 50 درصدی برای عموم و با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم تخفیف 80 درصدی برای کتابخانه‌های روستایی در سطح شهرستان قشم کرده است.

او افزود: در این نمایشگاه آثار 30 ناشر برگزیده کشور در زمینه‌های تاریخی، ادبیات، مذهبی، علوم قرآنی، پزشکی، مهندسی، روانشناسی، خانواده، اطلاعات عمومی، ادبی، فرهنگی، آشپزی و کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی گفت: 40 درصد آثار نمایشگاه کتاب قشم به انتشارات دو سال اخیر ناشران کشور مربوط می‌شود و20 درصد از مجموع کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه نیز به انتشارات برگزارکننده اختصاص دارد.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: کتاب و فرهنگ کتابخوانی به عنوان برجسته‌ترین و ماندگارترین هنر هر جامعه از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام دکتر علی ملانوری افزود: فضاسازی نمایشگاه و تفکیک غرفه‌ها برای ارائه کتاب‌های تخصصی نقش مهمی در جذب علاقه‌مندان و تسهیل در انتخاب کتاب‌های مورد نظر آنان دارد.

او با اشاره به حضور بیش از 15 هزار دانشجو و 12 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی در جزیره قشم، از این فرصت به عنوان یک امکان مهم برای برپایی مناسب و شایسته نمایشگاه کتاب نام برد.

این نمایشگاه تا 18 خرداد دایر خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید