جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز پناهندگی به مغولستان - جواد رنجبر درخشی لر

نگاه روز

پناهندگی به مغولستان - جواد رنجبر درخشی لر

جواد رنجبر درخشی لر*

دیروز در خبرها خواندم که یک جودوکار ایرانی به مغولستان پناهنده شده است. فعلا هیچ موضع منفی درباره این کار ندارم اما دو پرسش در این بین مطرح کردنی است:

1- مدیران دولتی ایران چه قدر افراد را آزار می دهند که فردی حاضر می شود کشور خود را ترک کند و به جایی مثل مغولستان برود؟ پاسخ این پرسش را تقریبا می دانم. دریغا که برخی قوانین مسخره و برخی آدم های بیمار در دستگاه های دولتی جان مراجعان خود را به لبشان می رسانند تا کار به جایی می رسد که یک ایرانی به مغولستان پناه می برد. تحول نظام اداری مهم ترین کاری است که در کشور ما باید بشود.

2-همزمان با ارتقا مهارت های ورزشی حس وطن دوستی ورزشکاران هم تقویت می شود یا نه؟ آیا مربیان، به ویژه مربیان خارجی، ورزشکاران را مثل ربات فقط برای مبارزه و پیروزی تربیت می کنند یا در آن ها اخلاق و وطن دوستی و خانواده دوستی و به طور خلاصه پهلوانی هم تقویت می شود؟ الگوی جهان پهلوان تختی به اندازه عکسی که از او در ورزشگاه ها وجود دارد ترویج می شود؟ ورزشکاران ربات گونه که فقط به فکر مدال هستند همان قدر برای جامعه خطرناک هستند که معلمان کلاس خصوصی برپا کن با پزشکان پول پرست یا سیاستمداران فساد یا مدیران دولتی رشوه بگیر.

امیدوارم این پناهندگی ها باعث شود وجدان جامعه نسبت به سرنوشت ورزشکاران ایرانی حساس تر شود.

برگرفته از کانال ملی گرایی ایرانی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه