پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز تارنمای نفرت پراکن روزآنلاین: «از گروگانهای ایرانی دفاع نکنید، سربازان وظیفه بی گناه نیستند!»

نگاه روز

تارنمای نفرت پراکن روزآنلاین: «از گروگانهای ایرانی دفاع نکنید، سربازان وظیفه بی گناه نیستند!»

اشاره: آرش بهمنی، از نویسندگان روزمزد روزآنلاین ، طی نوشته ای گروگان گیری و ترور توسط گروه  الجیش را حق و مسئولیت مدنی این سازمان ضدبشری در دوران دیکتاتوری دانست.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | Nike, adidas, Converse & More

به گزارش آذری ها، روزآنلاین  که از مراکز توجیه تروریسم و ارتجاع قومی است، نویسندگان متعددی مانند آرش بهمنی،کاوه قریشی، سامان رسول پور و … را جهت نفرت پراکنی قومی و اقدام علیه صلح و امنیت مردم ایران به استخدام خود درآورده است. این سایت مرتجع که کسانی مانند مسعود بهنود نیز سردبیری آن را بر عهده دارند، با به خدمت گرفتن روزنامه نگاران درجه سوم داخل کشور و کسانی که تنها با داشتن یک مقاله در روزنامه های محلی به عنوان رزومه به کشورهای اروپایی پناهنده شده اند ، سعی دارد به روش های مختلف امنیت و آرامش روانی را از مردم ایران سلب و پیش از تجزیه ی سرزمینی ، ملت ایران را در اذهان تجزیه کند.
این وب سایت با معرفی تروریست هایی مانند فرزاد کمانگر که با دهها  کیلو تی . ان  . تی بازداشت شده بود به عنوان فعال مدنی و حقوق بشر سعی دارد، قبح تروریسم و تجزیه طلبی را از میان برداشته و نویسندگان روزمزد آن نیز هر یک با حداقل دانش سیاسی در خصوص تمامی موضوعات اظهار نظر می کنند.
درآخرین اقدام کسانی مانند آرش بهمنی،رسول پور و قریشی که در خارج کشور خود را به عنوان روزنامه نگار معرفی کرده اند رسالت حمایت از تروریست های الجیش را برعهده گرفته و گروگان گیری و ترور را از سوی گروه های وهابی را «حق آنان در دوران دیکتاتوری و مسئولیت مدنی وهابی ها» تلقی کرده اند.
همچنین این عده با انتشار نوشته هایی در فیس بوک از گروگان گیری و کشتار سربازان وظیفه توسط سلفی ها حمایت کرده اند. این اقدام با واکنش تند کاربران ایرانی مواجه شد. هر چند بسیار معتقدند که این موضع گیری ها برای کسب شهرت و به شیوه برادر حاتم طایی است اما به نظر می رسد منافع دیگری در این امر دخیل باشد.
آرش بهمنی در یک از نوشته های خود در فیس بوک چنین گفت:

«…..خواهشی که از دوستان دارم این است که این‌قدر رو عبارت‌های نظیر «سرباز صفر بی‌گناه» که «برای دفاع از آب و خاک» به سیستان رفته بودند٬ تاکید نکنند. از استادیوم بگیر تا اداره آگاهی٬ از تظاهرات خیابانی تا زندان٬ از بازداشتگاه تا ایست‌های بازرسی٬ همین «سرباز صفرهای بی‌گناه» دمار از روزگار مردم درآوردند.
برای‌ام اهمیتی ندارد که بدون آن‌که از غم و درد مردم «حاشیه‌نشین» مطلع باشید٬ سخن می‌گویید. مهم نیست که بدون این‌که بدانید سال‌هاست بر آن‌ها چه می‌گذرد٬ لعن و نفرین‌شان می‌کنید. چه اهمیتی دارد وقتی خودشان یا اعضای خانواده‌شان بازداشت و شکنجه و کشته می‌شدند٬ سکوت کردید.
هیچ‌کدام از این‌ها مهم نیست. هر چه می‌خواهید بگویید. اما لطفا از «سربازان بی‌گناه» سخن نگویید٬ گویی از جمع فرشتگان انسان‌دوست حرف می‌زنید. باور کنید لحن سخن گفتن شما٬ باعث می‌شود خیلی از کسانی که با ترور و این‌گونه آدم‌ربایی‌ها مخالفند٬ سکوت را بر هم‌زبانی با شمایان ترجیح دهند».

وی در یکی از مقالاتش در روزآنلاین نیز پس از توجیه عمل گروه الجیش و حمایت از تروریست ها با الهامی سطحی، کودکانه و شعاری از کتاب هانا آرنت تمام اعمال الجیش را مجاز دانسته و نوشت:

« برخی چنان درباره این سربازان سخن می‌گویند که آدمی تصور می‌کند درباره ی فرشتگان نیکی و خوبی و حسن٬ سخن می‌گویند. چنان آنان را بری از هر اشتباه و خطا و قهرمانان ملی معرفی می‌کنند که هرکس در جریان ماجرا نباشد٬ به راحتی ممکن است تصور کند که سخن از قهرمانان اساطیری است. البته شکی نیست که این سربازان خود به نوعی مظلومان تحت ستم سیستم سیاسی هستند٬ اما نباید و نمی‌توان از مساله‌ی ” مسوولیت شخصی در دوران دیکتاتوری ” به همین سادگی گذر کرد. توجیه همین مسایل٬ می‌تواند باعث شود که هر کاری و هر عملی٬ مجاز باشد ».

این عده با تعمیم برخی ویژگی به گروگان های ایرانی در واقع سعی در کاهش حساسیت نسبت به کشتار و سلاخی آنان از سوی سلفی ها در روزهای آینده داشتند.
عده ای از وطنخواهان در شبکه های اجتماعی در واکنش به این مرتجعین آنان را خائن و وطن فروش دانسته اند.
برخی از کاربران اظهار داشته اند که هرگز اجازه نخواهند داد چنین افرادی بار دیگر به کشور بازگردند.
گروهی دیگر معتقدند که دست این خائنین به خون سربازان وظیفه آلوده است و شریک جرم سلفی ها محسوب می شوند با این وجود چرا تحت حمایت دول اروپایی قرار دارند؟

برگرفته از تارنمای ایرانچهر به نقل از پایگاه  آذری ها

 


 مزدآنلاین: سربازان وظیفه ایرانی نگهبان جباریت و حافظ نظام هستند/ تلاش برای عادی جلوه دادن قتل مرزبانان 

 

کاوه قریشی از نفرت پراکنان قومی و حاملان گفتمان نفرت چندی پیش در سایت روزآنلاین اصل تروریست بودن گروه الجیش را زیر سوال برد و نوشت: «جمهوری اسلامی الجیش را تروریست می داند».
به گزارش آذری ها عده ای از ویروس های قومی در تارنمای روزآنلاین علیه امنیت و صلح در کشور تبانی کرده و اقدام به انتشار مقالاتی علیه مردم می کنند. این عده که به کشتار و ذبح سربازان وظیفه توسط وهابی ها به عنوان یک اقدام روشنفکری نگاه می کنند سعی دارند تا با استفاده از سوء تدبیر مسئولان کشور و تاخیر در آزادی سربازان به گروگان گرفته شده، زمینه مناسب برای اقدامات بیشتر عربستان در کشورمان را فراهم نمایند.
کاوه قریشی فعال سیاسی کردنما بدون حداقل تحصیلات پیشینه قابل توجهی در توجیه اقدامات تروریستی پژاک و سایر تروریستهای کردنما داشته و اخیرا همسو با برخی جریان ها سعی در نزدیک سازی سازمان های تروریستی بلوچ و کرد دارد. مخرج مشترک برای این ائتلاف پنهان، سنی بودن برخی کردها و بلوچ ها است.
وی در یکی از مقالات خود در روزآنلاین در خصوص اعلام انزجار کاربران شبکه های اجتماعی علیه تروریست های الجیش نوشت:
«...اینان زمانی که محمد مرزیه،‌ دادستان بلوچستان اعلام کرد که ۱۶ زندانی بلوچ را در تلافی کشته شدن چند مرزبان ایرانی به دار آویخته، اعتراضی نکرده‌اند. آنها هیچ گونه تلاشی در راستای پررنگ کردن رنج و ستم مضاعف بلوچ‌ها انجام نداده‌اند».
نویسنده چنین قلمداد کرده است که گویی مجرمین اعدام شده در زاهدان افراد بیگناهی بوده اند که بدون طی روند دادرسی و اثبات جرم به دارکشیده شده اند. این افراد با مساوی قراردادن خائنین تروریست با سربازان وظیفه بیگناه ، قصد آماده سازی اذهان جهت ذبح و قتل آنها توسط الجیش را داشتند.
و ضمن توهین به ایرانی های ضد تروریسم در پایان گفت:
«انفعال سوژه منفعل که اینبار در قامت "دفاع از سربازان بیچاره و بی‌پارتی" ظاهر شده‌است، در آن است که همان داستان حاضر و نگاه کلی حاکمیت نسبت به بلوچ‌ها را تکرار می‌کند. اینان همدرد قربانی باشند یا جلاد، چیزی از واقعیت وجودی بلوچ‌های اهل سنت و وضعیت وخامت بار آنها به لحاظ برخورداری از حقوق اولیه خود و حتی این سربازان ربوده شده عوض نمی‌شود. آنها نهایتا پاسداران وطن‌پرست و نظام‌دوستی هستند که از این طریق نه تنها زمینه را برای تکرار جنایت فراهم می‌کنند بلکه به گفته بختیار علی فراهم کنندگان بستری برای بقا و بازتولید کل سیستم نیز هستند».
در کنار اهمال مسئولین در آزادسازی این سربازان، اقدامات مزدبگیران اپوزیسیون نمکی بر زخم های مردم ایران و به ویژه خانواده قربانیان ترور شده است.
قطعا ملت ایران نام این خائنین کوچک ولی موذی را به ذهن سپرده و در زمان مقتضی با آنان برخورد خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید