جمعه, 14ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر با عصبانیت با فرزندان صحبت نکنید

خبر

با عصبانیت با فرزندان صحبت نکنید

‌یک روان‌شناس گفت: والدین باید هنگام بحث با فرزندان، خشم و عصبانیت خود را کاملا کنترل کنند، چون اگر با خشونت با فرزندان برخورد شود، آنها از والدین و خانواده فراری می‌شوند و زمینه دچار شدن آنها به آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | nike dri fit mens training pant shoes for sale

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر «سجاد طاهرزاده» در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: مصرف مواد مخدر نه تنها باعث می‌شود که فرد عوارض شدید جسمی و روانی را تحمل کند، بلکه موجب عدم بروز توانایی‌ها و مهارت‌های طبیعی مانند کارایی، استقلال، پرورش اعتماد به نفس و تصمیم‌گیری در شخص می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، «کورش صادقی» رئیس مرکز مراقبت‌های بعد از خروج زندان‌های ایلام نیز اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتیاد و گرایش به مواد مخدر مهمترین عامل تهدید کننده رفاه، امنیت اجتماعی و سلامت فرد است، بنابراین خانواده‌ها بخصوص خانواده زندانیان باید در این زمینه به دنبال کسب آگاهی‌های جدید باشند.

وی افزود: جوانان جزء آسیب پذیرترین گروه‌های سنی به حساب می‌آیند، لذا بهترین راه حل مبارزه با مصرف مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد بوده که خانواده در این زمینه نقش حساس و مهمی برعهده دارد.

صادقی با بیان اینکه یکی از روش‌های مهم پیشگیری از اعتیاد، آگاهی‌بخشی به جوانان و نوجوانان از خطرات و مضرات مصرف مواد است، خاطرنشان کرد: اگر هر فرد از تاثیر مواد مخدر بر سلامت جسمی و روانی و کارکرد شغلی و اجتماعی خود و خانواده‌اش مطلع شود، آمار گرایش به مواد مخدر کاهش پیدا می‌کند.

رئیس مرکز مراقبت‌های بعد از خروج زندان‌های ایلام ادامه داد: متاسفانه مشاهده می‌شود که بسیاری از والدین هنوز اطلاع کافی از انواع مواد و آسیب‌های جسمی و روانی آن بر روی افراد جامعه ندارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه