جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر شیراز؛ میزبان برگزاری روز یوزپلنگ ایرانی

خبر

شیراز؛ میزبان برگزاری روز یوزپلنگ ایرانی

برگرفته از روزنامه اطلاعات، سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

همایش روز یوزپلنگ ایرانی ۸ شهریور باعنوان روز یوز در شیراز برگزار می‌شود. امیرحسین حکمت نیا، معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: روز یوز پلنگ ایرانی به‌عنوان یک جاذبه گردشگری و شاخه‌ای از گردشگری طبیعت و باغ وحش ایران است که می‌تواند به‌عنوان یک شاخه مهم و جدید گردشگری معرفی شود.
او با اشاره به این مطلب که در حاشیه ویژه برنامه روز یوزپلنگ ایرانی، نشست‌هایی با موضوع تبیین جاذبه گردشگری و استفاده از این روز در قالب جاذبه گردشگری در شیراز برگزار خواهد شد، افزود باید جاذبه‌‌های گردشگری منحصر به فرد ایران و فارس در سایر بخش‌ها، احیا و حفظ و در کنار آنها جاذبه‌های جدیدی ایجاد شود چرا که جاذبه‌های اصلی گردشگری فارس با یادمان‌های فاخری مانند تخت جمشید، حافظیه، سعدیه و مجموعه زندیه شناخته شده است و به همین سبب بیشتر فعالیت‌ها باید معطوف به بخش جاذبه‌های مکمل باشد.
حکمت‌نیا در ادامه گفت: جاذبه‌های مکمل گردشگری در فارس اندک است و افزایش این جاذبه‌ها، نیازمند مشارکت بخش خصوصی با حمایت بخش دولتی است زیرا برای تکرار شدن سفرها و جذب و ماندگاری مسافر در فارس، باید جاذبه‌های جدید تعریف شود.
او یادآور شد: فعالیت و توسعه صنعت گردشگری، همکاری بیش از پیش اداره‌ها و نهادهای فارس را طلب می‌کند و برای توسعه این صنعت نباید فقط از میراث فرهنگی انتظار داشت.
حکمت‌نیا اضافه کرد: صنعت گردشگری یک صنعت فراگیر است که همگان باید در توسعه آن همکاری و مشارکت داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه