جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر چای اسانس‌دار نخورید

خبر

چای اسانس‌دار نخورید

رییس سازمان چای کشور گفت: با توجه به وضعیت بازار، مصرف چای خارجی بیشتر از تولید داخل است.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | IetpShops - nike roshe one lava boys - Buy Online - Nike Air Force 1 for Women & Men

به گزارش ایسنا، علی محرر با انتقاد از تبلیغ بیشتر چای خارجی نسبت به چای داخلی گفت: با توجه به وضعیت بازار، مصرف چای خارجی بیشتر از تولید داخل است.

وی با اشاره به اینکه معمولا در فروشگاهها چای خارجی را بیشتر در معرض دید مشتریان قرار می دهند، افزود: باید تبلیغ شود که مردم چای اسانس‌دار نخورند، در شرایط فعلی اشخاص فقط رنگ و اسانس را به نام چای مصرف کرده و فکر می‌کنند که چای خوش عطر خورده‌اند. مردم باید دنبال غذا و چای سالم باشند، در حالی که جوانان بیشتر دنبال فست فود بوده و این روند، موجب افزایش بیماری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان کارخانجات چای کشورهای هند و سریلانکا از نظر بهداشتی، اذعان كرد: چای ایران ارگانیک بوده و بدون مصرف سم محصول تولید می‌شود.

رییس سازمان چای گفت: عمده کشورها مزارع چای را سم پاشی می‌کنند اما نه تنها چنین روندی در ایران وجود ندارد بلکه آفت خاصی نیز در مزارع چای کشور گزارش نشده است.

محرر در خصوص اقدامات برای بهبود کیفیت چای برداشت شده از مزارع کشور تصریح کرد: باید کشاورزان در فصل پاییز و زمستان کود به مزارع خود داده و هرس را به موقع انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که پاییز و زمستان سال گذشته این کار را انجام داده‌اند، چای کیفی‌تری از مزارع خود برداشت کرده و درآمد بیشتری دارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه