جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بزرگداشت پیر دوتار نواز تربت جام

خبر

بزرگداشت پیر دوتار نواز تربت جام

آیین بزرگداشت زنده یاد استاد عبدالله سرور احمدی، نوازنده نامدار دوتار منطقه تربت جام دوشنبه 26 تیر در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Air Jordan 4 Retro "Metallic Red" - nike air lightning low shoes - CT8527 - 112

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی و به نقل از  روابط عمومی فرهنگستان هنر، آیین بزرگداشت زنده یاد استاد «عبدالله سرور احمدی» نوازنده نامدار دوتار منطقه تربت جام دوشنبه 26 تیر در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.
 
در این مراسم «محمد علی معلم دامغانی» رییس فرهنگستان هنر، «بهمن کاظمی» معاون پژوهشی و پژوهشگر حوزه موسیقی و «علی‌اصغر بیانی» نوازنده و پژوهشگر موسیقی نواحی، سخنرانی می‌کنند. همچنین نماهنگ‌هایی از نوازندگی این زنده یاد «عبدالله سرور احمدی» پخش خواهد شد. اجرای موسیقی نواحی خراسان توسط «سعید سروراحمدی» و «حبیب حبیبی‌فر» از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
 
عبدالله سرور احمدی در سال 1328 در شهر تربت جام چشم به جهان گشود. او در خانواده‌ای فرهنگ دوست و اهل موسیقی رشد یافت و دوتار را از کودکی نزد مادرش که به همه مقام‌های منطقه آشنایی داشت، آموخت. سپس از محضر دیگر استادان دوتار نوازی بهره جست و سال‌ها نزد استاد «نظر محمد سلیمانی» به کسب تجربه پرداخت. سرور احمدی از معدود نوازندگانی بود که تمرکزش را بر نوازندگی ساز دوتار قرار داد و به تمام فنون دست راست از قبیل اقسام زخمه و پیچ (پیچ ملایم و پیچ شکسته و پیچ حرکتی و دو پیچ و پس پیچ) و نیز اقسام فنون دست چپ و انحای آن از قبیل اقسام پرده لخشانک و پرده دزدک، ممارست و تبحر کامل داشت.
 
کسب عنوان تک نواز برتر در سه دوره پی‌در‌پی جشنواره موسیقی فجر، اجرا در جشنواره موسیقی آوینیون فرانسه، اجرا در شهر دوسلدورف آلمان و نیز اجرا در برابر پاپ ژان پل دوم از جمله فعالیت‌های او در عرصه موسیقی مقامی بود. از او 4 پسر و 3 دختر به یادگار مانده که همه دوتار نوازند. وی روز دوشنبه 29 خرداد در هنگام حرکت به سوی تربت جام درگذشت.
 
آیین بزرگداشت این هنرمند فقید دوشنبه 26 تیر ساعت 18 تا 20 در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر( عج)، پایین تر از طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید